Centrum remontów sterów strumieniowych

THRUSTER CENTER
OF EXCELLENCE​

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom, BOTA TECHNIK rozwinęła infrastrukturę aby wspomóc wiedzą i doświadczeniem swoich klientów w remontach sterów strumieniowych i pędników okrętowych. Powierzchnia nowoczesnego Bota Thruster Center of Excellence (TCE) to 1248m2 , na terenie którego mieści się :

Bota TCE dodatkowo wyposażony jest w system udźwigowienia :

Wyżej wymienione atrybuty pozwalają nam zmierzyć się i sprostać najbardziej wymagającym wyzwaniom jakie stawiają przed nami klienci.

Kompleksowy remont na Bota TCE:

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w inspekcji i naprawie sterów strumieniowych wszystkich wiodących producentów, takich jak:
Oprócz wykonywania standardowych prac remontowych na doku oraz przy nabrzeżu przy użyciu pontonów możemy wykonać również kompleksowy remont w nowoczesnym
Bota TCE w Gdańsku.

Zespół BOTA TECHNIK wymontowuje ster z jednostki (w dowolnym porcie lub stoczni), który następnie transportowany jest na warsztat gdzie wykonywane są niezbędne prace remontowe. Po zakończeniu naprawy ster jest z powrotem montowany na jednostce.

Standardowy ciąg technologiczny remontu steru strumieniowego w Bota TCE

Zaufało nam grono armatorów dla których prowadzimy tego rodzaju operację w dowolnej lokalizacji (demontaż i montaż na jednostce). Dodatkowo prowadzimy dla naszych klientów remonty sterów które później będą zabezpieczone, zmagazynowane i czekały na „swój czas”.

Odtwórz wideo

NOWOCZESNA STACJA PRÓB:  

W celu zapewnienia kompleksowego podejścia do prac serwisowych zbudowaliśmy stację prób do sprawdzania poprawności pracy sterów strumieniowych. Zaprojektowana i zbudowana stacja prób jest jednym z nielicznych tego typu urządzeń na świecie. Stalowa konstrukcja stacji waży 11 ton i jest trwale osadzona na dedykowanym fundamencie, co gwarantuje odpowiednią sztywność. Stacja prób posiada swoje systemy hydrauliki siłowej, automatyki i diagnostyki. Dzięki tej infrastrukturze jesteśmy w stanie testować stery strumieniowe FPP oraz CPP, a także inne pędniki.

Stacja prób umożliwia pracę z regulowaną prędkością steru oraz monitorowanie kluczowych parametrów jak temperatura i ciśnienie oleju smarującego oraz przestawczego, czas przesterowania sterów CPP i wartość drgań. Dzięki zastosowaniu kamer zlokalizowanych tuż przy wirującej śrubie możemy z bliska obserwować poprawność pracy badanej maszyny. Możliwość pracy steru lub pędnika z prędkością znamionową w warunkach zbliżonych do docelowych na statku jest również najlepszym sprawdzeniem poprawności współpracy zębów przekładni.

Kluczowe parametry stacji prób:

Zakres badanych średnic 0,5-2,5 m
Moc napędowa
55 kW
Zakres prędkości obrotowej
0-3500 obr/min
Maksymalne ciśnienie oleju do przesterowania
120 bar
Maksymalny przepływ oleju do przesterowania
42 l/min
Maksymalny przepływ oleju do smarowania/chłodzenia
150 l/min

Potrzebujesz serwisu steru strumieniowego?

Skontaktuj się z nami:

Jacek Kubat

Marine Propulsion Department Manager