SILNIKI MORSKIE
Oferta
Jesteśmy przedstawicielem firmy Cummins, producenta kompletnej linii silników napędzanych olejem napędowym do przemysłu stoczniowego.
Dzięki globalnej produkcji i wsparciu Cummins obsługuje klientów na całym świecie.
Cummins to największy na świecie niezależny producent silników spalinowych, oferujący szeroką gamę silników Diesla i silników gazowych o mocy od 37 do 3132 kW (49 do 4200 KM) i pojemności od 2,8 litra do 95 litrów.
Wszystkie silniki są budowane z mocą i niezawodnością, które sprawiają, że Cummins jest liderem od wielu dziesięcioleci. Wszystkie silniki są w pełni wspierane przez globalną sieć serwisową i części Cummins. Można zatem zawsze zaufać i być pewnym mocy napędu Cummins.
Napęd morski Cummins oferuje kompletną linię rozwiązań napędowych o zmiennej prędkości, zaprojektowanych specjalnie do komercyjnych, rządowych i rekreacyjnych zastosowań morskich.
Linia napędowa obejmuje mechaniczną serię K i N oraz elektroniczną serię Quantum.
Zarówno seria N, jak i seria K od ponad 25 lat są niezawodne i trwałe w trudnych warunkach morskich. Wiele napędów NTA855 i KTA19 / 38/50 jest obecnie certyfikowanych, aby spełniać bardziej rygorystyczne globalne normy emisji IMO Tier II.
Linia produktów Quantum Series została wprowadzona w 2005 roku, aby spełnić surową normę emisji Tier 2 amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska. Dziś linia produktów jest certyfikowana zgodnie z aktualnymi przepisami EPA, IMO i UE i będzie służyć jako platforma dla przyszłych bardziej rygorystycznych norm.
Bota Technik zatrudnia doświadczony zespół specjalistów technicznych w dziedzinie przemysłu morskiego. Nasi eksperci pomogą wybrać właściwą specyfikację dla danego zastosowania, a wykwalifikowani technicy morscy zapewnią nieprzerwane działanie.
Nasz zespół ściśle współpracuje z dostawcami i klientami od koncepcji statku, poprzez instalację, testowanie i uruchomienie, aby zagwarantować produkt idealnie dopasowany do projektu, warunków eksploatacji i lokalnych wymagań.
Nowe silniki
Model silnika | Moc napędu KM (kW) | Zasilanie pomocnicze |
---|---|---|
6BT5.9 | 104 – 150 (78 – 112) | n/d |
QSB6.7/QSB7 | 227 – 542 (168 – 405) | 164 – 220 (122 – 164) |
6CT/6CTA8.3 | n/d | 164 – 220 (122 – 164) |
QSC8.3 | 493 – 592 (368 – 441) | n/d |
QSL9 | 405 (309) | n/d |
QSM11 | 295 – 705 (220 – 526) | 265 (355) |
N855 | 240 – 450 (179 – 336) | 241 – 425 (180 – 317) |
X15 | 450 – 600 (336 – 447) | 500 (373) |
KTA19 | 500 – 700 (373 – 522) | 450 – 600 (336 – 447) |
QSK19 | 500 – 800 (373 – 597) | 580 – 705 (433 – 526) |
KTA38 | 750 – 1500 (559 – 1119) | 850 – 1180 (634 – 880) |
QSK38 | 1000 – 1400 (746 -1044) | 1320 (984) |
KTA50 | 1400 – 1875 (1044 – 1398) | 1180 – 1470 (880 – 1097) |
QSK50 | 1700 – 2200 (1268 – 1641) | 1730 (1290) |
QSK60 | 2000 – 2700 (1491 – 2013) | 2095 – 2547 (1563 – 1899) |
QSK95 | 3200 – 4200 (2386 – 3132) | 3353 (2500) |
*Dostępne również wersje 60 Hz.
Opcje Premium
Jako przedstawiciel filmy Cummins oferujemy szereg opcji premium, aby umożliwić właścicielom i operatorom łodzi i statków lepsze zarządzanie kosztami eksploatacji, zmniejszenie ilości prac konserwacyjnych i dostosowanie silników okrętowych Cummins do określonych zastosowań komercyjnych i rekreacyjnych.
Układy sterowania
- C Command – wybór sterowników monitorujących z różnymi opcjami paneli monitorujących, które zapewniają dostęp do danych silnikowych.
- C Command Connect – kompletny pakiet technologii cyfrowych umieszczonych w jednym potężnym, zintegrowanym i wbudowanym systemie zarządzania jednostką pływającą – od elementów sterujących po cyfrowe wskaźniki, czujniki, alarmy i inną elektrykę pokładową.
Sterownik | Model | Rynek | Moc |
---|---|---|---|
C Command Basic | QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95 | Komercyjne morskie | Napęd główny i pomocniczy |
C Command Elite | QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95 | Komercyjne morskie | Napęd główny i pomocniczy |
C Command Elite Plus | QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95 | Komercyjne morskie | Napęd główny i pomocniczy |
C Command HD | Silniki Mid Range & Heavy Duty | Komercyjne morskie | Napęd główny i pomocniczy |
C Command PT | KTA19, KTA38, KTA50 | Komercyjne morskie | Napęd główny i pomocniczy |
C Command Connect | QSB6.7, QSC8.3,QSL9, X15, QSM11 | Rekreacyjne morskie | Napęd główny |
CENTINEL™ – eliminuje lub wydłuża okresy między wymianami oleju przez spalanie zużytego oleju i zastępowanie go czystym olejem
- Dostępny jako zestaw części zamiennych do silników z serii Cummins K (KTA19, KTA38, KTA50)
- Instalowany jako opcja fabryczna w silnikach z serii MCRS Cummins Quantum (QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95)
ELIMINATOR™ – samoczyszcząca się wirówka, która zastępuje wszystkie jednorazowe filtry na silniku
- Dostępna w silnikach Cummins KTA38 i KTA50 i wszystkich silnikach Cummins QSK MCRS (QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95)
- Połączenie pełnego przepływu i układu wirówkowego, obejmujące stały rdzeń ze stali nierdzewnej, który eliminuje potrzebę stosowania jednorazowych filtrów oleju.
- Pre-Lube z Quick EVAC™
- Pre-Lube zmniejsza zużycie silnika, zapewniając smarowanie przed rozpoczęciem pracy
- Quick Evac redukuje czas wymiany oleju przez usuwanie zużytego oleju z miski olejowej silnika
- Dostępne w silnikach Cummins QSK50 i QSK38
- Opcja ta jest dostępna tylko w wersji 24 V DC
Napędy Konrad
Jest to pakiet napędu zaburtowego dla mocy 230-550 KM dla silników serii Cummins QSB. Dostępny do zastosowań komercyjnych, rekreacyjnych i wojskowych.
Dostępna wersja QSB6.7 dla pakietu z serii Konrad 600
Napędy charakteryzują się:
- Wejściowy moment obrotowy do 1187 Nm przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika
- Opcja skrzyni biegów s Direct Couple lub zdalne sprzęgło silnika
- Doskonała praca przekładni; przekładnia hydrauliczna o dużej obciążalności
- Zintegrowany układ sterowania
- Zwiększona odporność na korozję
- Obudowa typu heavy duty możliwa do remontowania:
Moc | Obr./min | Klasa |
---|---|---|
230 KM | 3000 | Intermittent |
250 KM | 2600 | High output / heavy duty |
305 KM | 2600 | High output / heavy duty |
355 KM | 2800 | Intermittent |
355 KM | 3000 | High output |
380 KM | 3000 | High output / Heavy duty |
425 KM | 3300 | High output / Heavy duty |
480 KM | 3300 | High output |
550 KM * | 3300 | High output |
*dostępne tylko do zastosowań rekreacyjnych
Zeus
Układ napędowy Zeus® zapewnia altrentywne podejście do technologii napędu, elektroniki morskiej i zarządzania danymi pokładowymi (Smartcraft), dzięki czemu łodzie są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla używtkownika:
Napędy charakteryzują się:
- Zwiększona ochrona dzięki, montowanemu w tunelu napędowi
- Dokowanie bez obaw dzięki intuicyjnemu układowi joysticków z funkcją standardowego obracania
- Czyste, ciche i wygodne dzięi technologii thru-hub exhaust (z wyjątkiem QSM11)
- Lepsza manewrowość dzięki niezależnie obracającym się kapsułom, dynamicznemu układowi hydraulicznemu i śrubom przeciwbieżnym
- Skyhook® Station Keeping utrzymuje położenie i kierunek łodzi.
silnika | kW | KM | Obr./min |
---|---|---|---|
QSB6.7 | 261 | 350 | 2800 |
QSB6.7 | 279 | 375 | 3000 |
QSB6.7 | 312 | 419 | 3000 |
QSB6.7 | 353 | 473 | 3300 |
QSB6.7 | 405 | 542 | 3300 |
QSC8.3 | 404 | 543 | 3000 |
QSC8.3 | 441 | 592 | 3000 |
QSM11 | 493 | 661 | 2300 |
QSM11 | 526 | 705 | 2500 |
Inboard Joystick Cummins
Inboard Joystick Cummins to układ dokowania kontrolowanego josytickiem, który integruje silniki, przekładnie i pędniki.
- Najlepiej nadaje się do dwusilnikowych łodzi rekreacyjnych z włókna szklanego o długości od 35 do 60 stóp
- Większość systemów obejmuje tylko pędnik dziobowy
- Dostepne są pędniki dziobowe i rufowe
- Zapewniamy wytyczne aplikacyjne i narzędzia, aby pomóc w procesie projektowym i zapewnienia optymalnej wydajności gotowego systemu
Funkcje obejmują:
- Zgodność ze wszystkimi klasami rekreacyjnymi silników Cummins
- Możliwość obsługi wielu stacji – 3 stacje z dźwigniami i do 5 stacji z joystickami
- Każda jednostka jest dostępna z czterema opcjami rozmiarów pędników – 95 kg, 125 kg, 160 kg i 220 kg
Zalety:
- Prostota
- Minimum komponentów
- Pewność sterowania.
- Silniki, sterowanie, wiązki, pędniki i dostarczane przez Cummins rury pędnikowe mają wsparcie i gwarancję Cummins
Silniki Cummins ReCon są w pełni regenerowane w celu spełnienia parametrów i specyfikacji jak dla nowych silników Cummins. Silniki Cummins ReCon są fabrycznie budowane i testowane z pełną gwarancją i wsparciem ze strony Cummins.
- Silniki Mid-Range dla platform silnikowych Cummins B, C i L
- Silniki Heavy Duty dla platform silnikowych Cummins L10, M, N i X
- Cummins oferuje całkowicie fabryczny silnik ReCon z 2-letnią gwarancją w standardzie
Cummins oferuje pełną linię regenerowanych silników, zestawów naprawczych shortblock oraz longblock, które mogą zastąpić obecnie stosowany silnik. Przy zakupie regenerowanego silnika obecny silnik Cummins ma swoją wartość i zostanie ona odjęta od ceny zakupu silnika ReCon. Biorąc pod uwagę cenę wymiany silnika wraz ze skróconymi przestojami w porównaniu do kapitalnego remontu, jak również jakość i gwarancję związane z silnikiem Cummins ReCon, wymiana silnika może być najlepszym wyborem.
Proces regeneracji Cummins
Demontaż – silniki i części są całkowicie demontowane z wielką starannością, aby chronić i przygotowywać kluczowe elementy do przetwarzania – aż do ostatniej śrubki, nakrętki, szpilki i sprężyny.
Czyszczenie – każda część jest starannie czyszczona przy użyciu najnowszych technologii do usuwania zanieczyszczeń bez usuwania metalu, włącznie z zastosowaniem suchego lodu, enzymów i laserów do specjalnych potrzeb w zakresie czyszczenia.
Inspekcja – najnowsza technologia, w tym ultradźwiękowa, jest tylko jedną z wielu metod stosowanych w celu sprawdzenia, czy każda część ReCon spełnia oryginalne specyfikacje fabryczne.
Odbudowa – Cummins wykorzystuje różne techniki w celu zapewnienia, że części spełniają oryginalne specyfikacje lub poprawione standardy wydajności.
- Jakość zużytych powierzchni jest przywracana za pomocą natrysku termicznego i osadzania laserowego
- Sterowane komputerowo tokarki i maszyny centrujące wraz z zaawansowanym sprzętem do honowania i szlifowania odnawiają zużyte otwory, wały i profile krytycznych komponentów
- Jeśli część nie spełnia specyfikacji, jest złomowana i zastępowana nową oryginalną częścią Cummins
- Wszelkie rozwinięcia techniczne, które odbyły się w latach od pierwotnej produkcji części, zostaną uwzględnione jako część procesu regeneracji Cummins
- Najnowocześniejsze techniki służą osiągnięciu najlepszej jakości w montażu
Testowanie – testowanie weryfikacyjne przy użyciu bezpiecznych procesów pozwala sprawdzić, czy wydajność i niezawodność gotowego produktu są zgodne ze standardami Cummins.
Zalety silników Cummins ReCon:
- Fabryczna odbudowa silników do najnowszej specyfikacji Cummins umożliwia zwiększenie wydajności i oszczędność paliwa
- 100% oryginalnych nowych lub regenerowanych części Cummins zapewnia najwyższą jakość i trwałość
- Każdy silnik regenerowany jest testowany w fabryce Cummins przed wysyłką
- Małe lub zerowe podwyżki cenowe za większą moc i nowszą technologię silników Cummins
- Bezproblemowa akceptacja wyeksploatowanego rdzenia silnika oparta na prostej kontroli wzrokowej, bez demontażu i bez niespodziewanych kosztów związanych z wewnętrznymi awariami, w tym uszkodzonymi lub zablokowanymi wałami korbowymi
- Krótki czas reakcji, zapewniający sprawny powrót do pracy
- Najlepsza gwarancja w branży wspierana przez globalny serwis Cummins i sieć gwarancyjną
- Opcjonalne rozszerzona gwarancja – tylko części, tylko części i robocizna lub części, robocizna i koszty podróży przez okres do 5 lat i różne limity godzinowe z dopasowaniem do poziomu eksploatacji
Zwracanie rdzenia (wyeksploatowanego podzespołu)
Silniki Cummins ReCon są objęte programem wymiany silnika i dlatego są zależne od zwrotu starego silnika – rdzenia
Jak zwrócić stary rdzeń – core
Nie masz pewności co do procesu zwrotu starego rdzenia? Prosimy o kontakt.
Podstawowe kryteria akceptacji
Stary rdzeń-core zostanie poddany ocenie zgodnie z kryteriami akceptacji rdzeni-core Cummins. Stary rdzeń-core zostanie przyjęty, jeśli kryteria te zostaną spełnione, bez żadnej dopłaty. Jeśli zwrócony stary rdzeń-core nie spełnia kryteriów akceptacji, obowiązywać będzie dopłata.
Regenerowane (ReCon) silniki morskie
- Zastosowania silników w aplikacjach komercyjnych i rekreacyjnych
- Szeroka gama silników dostępna w magazynie umożliwiająca szybką reakcję
- 100% oryginalnych nowych lub regenerowanych części Cummins dla najwyższej jakości
- Pakiety wymiany dla jednostek Cummins, pakiety Repower zastępujące każdą markę w praktycznie każdej jednostce pływającej
- Bezproblemowa akceptacja rdzenia-core
- 2-letnia, 2000-godzinna gwarancja na wszystkie modele (dostępna również rozszerzona gwaranca)
Silniki Cummins ReCon dostępne do zastosowań morskich:
Silnik ReCon | Moc w KM | Moc kW |
---|---|---|
4BT | 150 | 112 |
6BT/6BTA | 152 – 210 | 113 – 157 |
QSB5.9 | 227 – 472 | 169 – 352 |
6CTA | 300 – 430 | 224 – 321 |
QSC8.3 | 493 – 593 | 368 – 442 |
QSM11 | 295 – 611 | 220 – 493 |
KTA19 | 425 – 700 | 317 – 522 |
QSK19 | 660 – 755 | 492 – 563 |
SYSTEMY FILTRACYJNE I TURBOSPRĘŻARKI
Produkty filtracyjne i wydechowe firmy Cummins utrzymujące
maksymalną wydajność silników.
Kontakt
DZIAŁ SPRZEDAŻY
Aplikacje rekreacyjne i kompletne układy napędowe (silniki QSB 6.7 i QSM11)
Dariusz Dawicki
Area Sales Manager
Tel.: +48 660 484 126
E-mail: dariusz.dawicki@botatechnik.pl
Adam Warda
Area Sales Manager
Tel.: + 48 696 888 774
E-mail: adam.warda@botatechnik.pl
Sprzedaż i serwis
Patryk Dudko
Manager Działu Silników
Mobile: +48 539 035 484
E-mail: patryk.dudko@botatechnik.pl
Części zamienne
Specjalista Ds. Sprzedaży Części Zamiennych
Specjalista Ds. Sprzedaży Części Zamiennych
Mobilel:magdalena.jazdzewska@botatechnik.pl
Email:+48 538 894 434