SILNIKI MORSKIE

Oferta

Jesteśmy przedstawicielem firmy Cummins, producenta kompletnej linii silników napędzanych olejem napędowym do przemysłu stoczniowego.

Dzięki globalnej produkcji i wsparciu Cummins obsługuje klientów na całym świecie.

 

Cummins to największy na świecie niezależny producent silników spalinowych, oferujący szeroką gamę silników Diesla i silników gazowych o mocy od 37 do 3132 kW (49 do 4200 KM) i pojemności od 2,8 litra do 95 litrów.

Wszystkie silniki są budowane z mocą i niezawodnością, które sprawiają, że Cummins jest liderem od wielu dziesięcioleci. Wszystkie silniki są w pełni wspierane przez globalną sieć serwisową i części Cummins. Można zatem zawsze zaufać i być pewnym mocy napędu Cummins.

Napęd morski Cummins oferuje kompletną linię rozwiązań napędowych o zmiennej prędkości, zaprojektowanych specjalnie do komercyjnych, rządowych i rekreacyjnych zastosowań morskich.

Linia napędowa obejmuje mechaniczną serię K i N oraz elektroniczną serię Quantum.

Zarówno seria N, jak i seria K od ponad 25 lat są niezawodne i trwałe w trudnych warunkach morskich. Wiele napędów NTA855 i KTA19 / 38/50 jest obecnie certyfikowanych, aby spełniać bardziej rygorystyczne globalne normy emisji IMO Tier II.

Linia produktów Quantum Series została wprowadzona w 2005 roku, aby spełnić surową normę emisji Tier 2 amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska. Dziś linia produktów jest certyfikowana zgodnie z aktualnymi przepisami EPA, IMO i UE i będzie służyć jako platforma dla przyszłych bardziej rygorystycznych norm.

Bota Technik zatrudnia doświadczony zespół specjalistów technicznych w dziedzinie przemysłu morskiego. Nasi eksperci pomogą wybrać właściwą specyfikację dla danego zastosowania, a wykwalifikowani technicy morscy zapewnią nieprzerwane działanie.

Nasz zespół ściśle współpracuje z dostawcami i klientami od koncepcji statku, poprzez instalację, testowanie i uruchomienie, aby zagwarantować produkt idealnie dopasowany do projektu, warunków eksploatacji i lokalnych wymagań.

 

 

Nowe silniki

Model
silnika
Moc napędu
KM (kW)

Zasilanie pomocnicze
KM (kW) przy 1500 obr./min (50 Hz)*

6BT5.9104 – 150 (78 – 112)n/d
QSB6.7/QSB7227 – 542 (168 – 405)164 – 220 (122 – 164)
6CT/6CTA8.3n/d164 – 220 (122 – 164)
QSC8.3493 – 592 (368 – 441)n/d
QSL9405 (309)n/d
QSM11295 – 705 (220 – 526)265 (355)
N855240 – 450 (179 – 336)241 – 425 (180 – 317)
X15450 – 600 (336 – 447)500 (373)
KTA19500 – 700 (373 – 522)450 – 600 (336 – 447)
QSK19500 – 800 (373 – 597)580 – 705 (433 – 526)
KTA38750 – 1500 (559 – 1119)850 – 1180 (634 – 880)
QSK381000 – 1400 (746 -1044)1320 (984)
KTA501400 – 1875 (1044 – 1398)1180 – 1470 (880 – 1097)
QSK501700 – 2200 (1268 – 1641)1730 (1290)
QSK602000 – 2700 (1491 – 2013)2095 – 2547 (1563 – 1899)
QSK953200 – 4200 (2386 – 3132)3353 (2500)

*Dostępne również wersje 60 Hz.

 

Opcje Premium

Jako przedstawiciel filmy Cummins oferujemy szereg opcji premium, aby umożliwić właścicielom i operatorom łodzi i statków lepsze zarządzanie kosztami eksploatacji, zmniejszenie ilości prac konserwacyjnych i dostosowanie silników okrętowych Cummins do określonych zastosowań komercyjnych i rekreacyjnych.

Układy sterowania

  • C Command – wybór sterowników monitorujących z różnymi opcjami paneli monitorujących, które zapewniają dostęp do danych silnikowych.
  • C Command Connect – kompletny pakiet technologii cyfrowych umieszczonych w jednym potężnym, zintegrowanym i wbudowanym systemie zarządzania jednostką pływającą – od elementów sterujących po cyfrowe wskaźniki, czujniki, alarmy i inną elektrykę pokładową.
 
SterownikModelRynekMoc
C Command BasicQSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95Komercyjne morskieNapęd główny i pomocniczy
C Command EliteQSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95Komercyjne morskieNapęd główny i pomocniczy
C Command Elite PlusQSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95Komercyjne morskieNapęd główny i pomocniczy
C Command HDSilniki Mid Range & Heavy DutyKomercyjne morskieNapęd główny i pomocniczy
C Command PTKTA19, KTA38, KTA50Komercyjne morskieNapęd główny i pomocniczy
C Command ConnectQSB6.7, QSC8.3,QSL9, X15, QSM11Rekreacyjne morskieNapęd główny

CENTINEL™ – eliminuje lub wydłuża okresy między wymianami oleju przez spalanie zużytego oleju i zastępowanie go czystym olejem

  • Dostępny jako zestaw części zamiennych do silników z serii Cummins K (KTA19, KTA38, KTA50)
  • Instalowany jako opcja fabryczna w silnikach z serii MCRS Cummins Quantum (QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95)

ELIMINATOR™ – samoczyszcząca się wirówka, która zastępuje wszystkie jednorazowe filtry na silniku

  • Dostępna w silnikach Cummins KTA38 i KTA50 i wszystkich silnikach Cummins QSK MCRS (QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95)
  • Połączenie pełnego przepływu i układu wirówkowego, obejmujące stały rdzeń ze stali nierdzewnej, który eliminuje potrzebę stosowania jednorazowych filtrów oleju.
  • Pre-Lube z Quick EVAC™
  • Pre-Lube zmniejsza zużycie silnika, zapewniając smarowanie przed rozpoczęciem pracy
  • Quick Evac redukuje czas wymiany oleju przez usuwanie zużytego oleju z miski olejowej silnika
  • Dostępne w silnikach Cummins QSK50 i QSK38
  • Opcja ta jest dostępna tylko w wersji 24 V DC 

 

Napędy Konrad

 

Jest to pakiet napędu zaburtowego dla mocy 230-550 KM dla silników serii Cummins QSB. Dostępny do zastosowań komercyjnych, rekreacyjnych i wojskowych.

 

Dostępna wersja QSB6.7 dla pakietu z serii Konrad 600

Napędy charakteryzują się:

  • Wejściowy moment obrotowy do 1187 Nm przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika
  • Opcja skrzyni biegów s Direct Couple lub zdalne sprzęgło silnika
  • Doskonała praca przekładni; przekładnia hydrauliczna o dużej obciążalności
  • Zintegrowany układ sterowania
  • Zwiększona odporność na korozję
  • Obudowa typu heavy duty możliwa do remontowania:
 
MocObr./minKlasa
230 KM3000Intermittent
250 KM2600High output / heavy duty
305 KM2600High output / heavy duty
355 KM2800Intermittent
355 KM3000High output
380 KM3000High output / Heavy duty
425 KM3300High output / Heavy duty
480 KM3300High output
550 KM *3300High output

*dostępne tylko do zastosowań rekreacyjnych

 

Zeus

Układ napędowy Zeus® zapewnia altrentywne podejście do technologii napędu, elektroniki morskiej i zarządzania danymi pokładowymi (Smartcraft), dzięki czemu łodzie są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla używtkownika:

Napędy charakteryzują się:

  • Zwiększona ochrona dzięki, montowanemu w tunelu napędowi
  • Dokowanie bez obaw dzięki intuicyjnemu układowi joysticków z funkcją standardowego obracania
  • Czyste, ciche i wygodne dzięi technologii thru-hub exhaust (z wyjątkiem QSM11)
  • Lepsza manewrowość dzięki niezależnie obracającym się kapsułom, dynamicznemu układowi hydraulicznemu i śrubom przeciwbieżnym
  • Skyhook® Station Keeping utrzymuje położenie i kierunek łodzi.
 
 
silnikakWKMObr./min
QSB6.72613502800
QSB6.72793753000
QSB6.73124193000
QSB6.73534733300
QSB6.74055423300
QSC8.34045433000
QSC8.34415923000
QSM114936612300
QSM115267052500

 

Inboard Joystick Cummins

Inboard Joystick Cummins to układ dokowania kontrolowanego josytickiem, który integruje silniki, przekładnie i pędniki.

  • Najlepiej nadaje się do dwusilnikowych łodzi rekreacyjnych z włókna szklanego o długości od 35 do 60 stóp
  • Większość systemów obejmuje tylko pędnik dziobowy
  • Dostepne są pędniki dziobowe i rufowe
  • Zapewniamy wytyczne aplikacyjne i narzędzia, aby pomóc w procesie projektowym i zapewnienia optymalnej wydajności gotowego systemu

 

Funkcje obejmują:

  • Zgodność ze wszystkimi klasami rekreacyjnymi silników Cummins
  • Możliwość obsługi wielu stacji – 3 stacje z dźwigniami i do 5 stacji z joystickami
  • Każda jednostka jest dostępna z czterema opcjami rozmiarów pędników – 95 kg, 125 kg, 160 kg i 220 kg

 

Zalety:

  • Prostota
  • Minimum komponentów
  • Pewność sterowania.
  • Silniki, sterowanie, wiązki, pędniki i dostarczane przez Cummins rury pędnikowe mają wsparcie i gwarancję Cummins

BROSZURY

Silniki Cummins ReCon są w pełni regenerowane w celu spełnienia parametrów i specyfikacji jak dla nowych silników Cummins. Silniki Cummins ReCon są fabrycznie budowane i testowane z pełną gwarancją i wsparciem ze strony Cummins.

  • Silniki Mid-Range dla platform silnikowych Cummins B, C i L
  • Silniki Heavy Duty dla platform silnikowych Cummins L10, M, N i X
  • Cummins oferuje całkowicie fabryczny silnik ReCon z 2-letnią gwarancją w standardzie

Cummins oferuje pełną linię regenerowanych silników, zestawów naprawczych shortblock oraz longblock, które mogą zastąpić obecnie stosowany silnik. Przy zakupie regenerowanego silnika obecny silnik Cummins ma swoją wartość i zostanie ona odjęta od ceny zakupu silnika ReCon. Biorąc pod uwagę cenę wymiany silnika wraz ze skróconymi przestojami w porównaniu do kapitalnego remontu, jak również jakość i gwarancję związane z silnikiem Cummins ReCon, wymiana silnika może być najlepszym wyborem.

 

Proces regeneracji Cummins

Demontaż – silniki i części są całkowicie demontowane z wielką starannością, aby chronić i przygotowywać kluczowe elementy do przetwarzania – aż do ostatniej śrubki, nakrętki, szpilki i sprężyny.

Czyszczenie – każda część jest starannie czyszczona przy użyciu najnowszych technologii do usuwania zanieczyszczeń bez usuwania metalu, włącznie z zastosowaniem suchego lodu, enzymów i laserów do specjalnych potrzeb w zakresie czyszczenia.

Inspekcja – najnowsza technologia, w tym ultradźwiękowa, jest tylko jedną z wielu metod stosowanych w celu sprawdzenia, czy każda część ReCon spełnia oryginalne specyfikacje fabryczne.

Odbudowa – Cummins wykorzystuje różne techniki w celu zapewnienia, że części spełniają oryginalne specyfikacje lub poprawione standardy wydajności.

  • Jakość zużytych powierzchni jest przywracana za pomocą natrysku termicznego i osadzania laserowego
  • Sterowane komputerowo tokarki i maszyny centrujące wraz z zaawansowanym sprzętem do honowania i szlifowania odnawiają zużyte otwory, wały i profile krytycznych komponentów
  • Jeśli część nie spełnia specyfikacji, jest złomowana i zastępowana nową oryginalną częścią Cummins
  • Wszelkie rozwinięcia techniczne, które odbyły się w latach od pierwotnej produkcji części, zostaną uwzględnione jako część procesu regeneracji Cummins
  • Najnowocześniejsze techniki służą osiągnięciu najlepszej jakości w montażu

Testowanie – testowanie weryfikacyjne przy użyciu bezpiecznych procesów pozwala sprawdzić, czy wydajność i niezawodność gotowego produktu są zgodne ze standardami Cummins.

 

Zalety silników Cummins ReCon:

  • Fabryczna odbudowa silników do najnowszej specyfikacji Cummins umożliwia zwiększenie wydajności i oszczędność paliwa
  • 100% oryginalnych nowych lub regenerowanych części Cummins zapewnia najwyższą jakość i trwałość
  • Każdy silnik regenerowany jest testowany w fabryce Cummins przed wysyłką
  • Małe lub zerowe podwyżki cenowe za większą moc i nowszą technologię silników Cummins
  • Bezproblemowa akceptacja wyeksploatowanego rdzenia silnika oparta na prostej kontroli wzrokowej, bez demontażu i bez niespodziewanych kosztów związanych z wewnętrznymi awariami, w tym uszkodzonymi lub zablokowanymi wałami korbowymi
  • Krótki czas reakcji, zapewniający sprawny powrót do pracy
  • Najlepsza gwarancja w branży wspierana przez globalny serwis Cummins i sieć gwarancyjną
  • Opcjonalne rozszerzona gwarancja – tylko części, tylko części i robocizna lub części, robocizna i koszty podróży przez okres do 5 lat i różne limity godzinowe z dopasowaniem do poziomu eksploatacji

 

Zwracanie rdzenia (wyeksploatowanego podzespołu)

Silniki Cummins ReCon są objęte programem wymiany silnika i dlatego są zależne od zwrotu starego silnika – rdzenia

Jak zwrócić stary rdzeń – core

Nie masz pewności co do procesu zwrotu starego rdzenia? Prosimy o kontakt.

Podstawowe kryteria akceptacji

Stary rdzeń-core zostanie poddany ocenie zgodnie z kryteriami akceptacji rdzeni-core Cummins. Stary rdzeń-core zostanie przyjęty, jeśli kryteria te zostaną spełnione, bez żadnej dopłaty. Jeśli zwrócony stary rdzeń-core nie spełnia kryteriów akceptacji, obowiązywać będzie dopłata.

 

Regenerowane (ReCon) silniki morskie

  • Zastosowania silników w aplikacjach komercyjnych i rekreacyjnych
  • Szeroka gama silników dostępna w magazynie umożliwiająca szybką reakcję
  • 100% oryginalnych nowych lub regenerowanych części Cummins dla najwyższej jakości
  • Pakiety wymiany dla jednostek Cummins, pakiety Repower zastępujące każdą markę w praktycznie każdej jednostce pływającej
  • Bezproblemowa akceptacja rdzenia-core
  • 2-letnia, 2000-godzinna gwarancja na wszystkie modele (dostępna również rozszerzona gwaranca)

 

Silniki Cummins ReCon dostępne do zastosowań morskich:

Silnik ReCon

Moc w KMMoc kW
4BT150112
6BT/6BTA152 – 210113 – 157
QSB5.9227 – 472169 – 352
6CTA300 – 430224 – 321
QSC8.3493 – 593368 – 442
QSM11295 – 611220 – 493
KTA19425 – 700317 – 522
QSK19660 – 755492 – 563

SYSTEMY FILTRACYJNE I TURBOSPRĘŻARKI

Produkty filtracyjne i wydechowe firmy Cummins utrzymujące

maksymalną wydajność silników.

Kontakt

Sprzedaż i serwis

Piotr Badziąg

Kierownik

Mobile:   +48 539 730 187

E-mail:   piotr.badziag@botatechnik.pl

Krzysztof Konkol
Specjalista ds. Serwisu | Service Specialist

Mobile:     +48 538 978 555

E-mail:      krzysztof.konkol@botatechnik.pl

Części zamienne

Przemysław Pietras
Specjalista ds. logistyki

Mobile:    +48 539 537 633

E-mail:    przemyslaw.pietras@botatechnik.pl