Bota Technik Sp. z o.o. Sp. komandytowa realizuje badawczo – rozwojowy projekt pn. „Innowacyjny ster strumieniowy CPP w układzie tandem”, którego celem jest wykonanie w pełni funkcjonalnego prototypu innowacyjnego steru strumieniowego w układzie tandem ze śrubami o skoku nastawnym regulowanym niezależnie.
Realizację projektu zaplanowano na 38 miesięcy, w ramach których przeprowadzone zostaną badania przemysłowe (28 m-cy), eksperymentalne prace rozwojowe (8 m-cy) i prace przedwdrożeniowe (4 m-ce). Finalnym efektem badań przemysłowych będzie zbudowanie cyfrowego prototypu steru w oparciu o wypracowane koncepcje niezbędnych mechanizmów i geometrii steru, a także skwantyfikowanie charakterystyki hydrodynamiczne, kawitacyjne i hydroakustyczne.
Podczas eksperymentalnych prac modelowych zostanie zbudowany i przebadany kompletny prototyp steru oraz zostanie stworzona finalna wersja dokumentacji technicznej.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Działanie 1.1 „Projekty B + R przedsiębiorstw” – w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (Szybka Ścieżka). Wartość projektu wynosi 7 783 453,12 zł, w tym wsparcie ze środków Unii Europejskiej wynosi 5 850 276,57 zł.
Bota Technik Sp. z o.o. Sp. komandytowa bierze udział w projekcie „Pomorski Broker Eksportowy. Kompleksowy system wspierania eksportu w województwie pomorskim.” w charakterze uczestnika eksportowych misji gospodarczych oraz organizatora wydarzeń eksportowych w ramach projekty grantowych. Poniżej przedstawiono wszystkie bieżące oraz zakończone projektu w ramach Pomorskiego Brokera Eksportowego.
Projekt grantowy:
Celem projektu jest pozyskanie nowych klientów na rynkach międzynarodowych, utrwalenie pozycji wśród międzynarodowych klientów i zwiększenie przychodu z eksportu usług związanych z napędami jachtów i łodzi. Koszty kwalifikowane projektu: 55 822 zł, wkład Funduszy Europejskich: 27 911 zł.
Udział w eksportowych misjach gospodarczych:
Zrealizowane projekty grantowe:
Celem projektu jest zwiększenie eksportu usług montażu uszczelnień pochwy linii wałów w systemie AX. Cel zostanie osiągnięty dzięki udziałowi w charakterze wystawcy w największych w Europie międzynarodowych targach morskich SMM w Hamburgu. Koszty kwalifikowane projektu: 108 554,88 zł, wkład Funduszy Europejskich: 54 277,44 zł.
Celem projektu jest zwiększenie eksportu usług montażu uszczelnień pochwy linii wałów w systemie AX. Cel zostanie osiągnięty dzięki udziałowi w charakterze wystawcy w największych w Europie międzynarodowych targach morskich SMM w Hamburgu. Koszty kwalifikowane projektu: 108 554,88 zł, wkład Funduszy Europejskich: 54 277,44 zł.
Celem projektu jest zwiększenie poziomu eksportu na rynkach europejskich poprzez dywersyfikację realizowanych usług, a w konsekwencji powiększenie obrotów firmy z tytułu realizacji nowej usługi dla nowych i obecnych klientów.
Koszty kwalifikowane projektu: 59 960,00 zł. Wkład Funduszy Europejskich: 29 980,00 zł. Projekt zrealizowany w okresie 05.2019 – 02.2021.
Celem projektu jest zwiększenie poziomu eksportu na rynkach europejskich poprzez dywersyfikację realizowanych usług, a w konsekwencji powiększenie obrotów firmy z tytułu realizacji nowej usługi dla nowych i obecnych klientów.
Koszty kwalifikowane projektu: 33 154 zł, wkład Funduszy Europejskich: 16 577 zł. Projekt zrealizowany w okresie 09.2019 – 04.2021.
Celem projektu jest zwiększenie poziomu eksportu na rynkach azjatyckich poprzez dywersyfikację realizowanych usług, a w konsekwencji powiększenie obrotów firmy z tytułu realizacji nowej usługi dla nowych i obecnych klientów.
Koszty kwalifikowane projektu: 36 342 zł, wkład Funduszy Europejskich: 18 171 zł. Projekt zrealizowany w okresie11.2019 – 01.2022.
Powyższe projekty są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Bota Technik Sp. z o.o. Sp. komandytowa realizuje w ramach Programu „μGranty B+R dla przedsiębiorstw projekt B+R pn. „Zeroemisyjność na morzu i śródlądziu – elektryfikacja napędów małych jednostek pływających z wykorzystaniem niepalnych ogniw Li-Fe”.
Celem projektu jest zbadanie możliwości implementacji napędu małych statków o długości kadłuba do 24m w oparciu o baterie Li-Fe. W efekcie realizacji projektu powstanie projekt techniczny elektrycznego napędu jednostek pływających o długości kadłuba do 24 m zasilanego wyłącznie energią z banku niepalnych ogniw Li-Fe.
Projekt jest realizowany w okresie 17.11.2022 – 16.05.2023. Budżet projektu wynosi 200 000 zł, wsparcie ze środków Unii Europejskiej stanowi 150 000 zł. Projekt jest współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa I. Komercjalizacja wiedzy, Działanie: 01.01. Ekspansja przez innowacje.
W okresie od 1.09.2020 do 30.06.2022 r. Bota Technik Sp. z o.o. Sp. k. realizuje projekt pn. „Promocja usługi kompleksowego projektowania układów sterowania napędów jachtów i łodzi”. Celem projektu jest zdobycie klientów na nowych dla rynkach oraz pozyskanie klientów na dużych imprezach targowych oraz podczas spotkań B2B.
W ramach projektu Bota Technik weźmie udział w misji wyjazdowej do Singapuru, Dubaju oraz uczestniczyć będzie jako wystawca w targach Europort 2021 w Rotterdamie, Międzynarodowych Targach Morskich Baltexpo 2021 i Międzynarogowych Targach Morskich Posidonia 2022.
Koszty kwalifikowane projektu to 252 000 zł, z czego dofinansowanie wynosi 189 450 zł.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, III oś priorytetowa, poddziałanie 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.
W okresie od 1.02.2024 do 10.12.2024 r. Bota Technik Sp. z o.o. Sp. k. realizuje projekt pn. „Promocja usługi projektowania i montażu zintegrowanego systemu zasilania bankiem akumulatorów litowych na jednostkach pływających”.
Celem projektu jest pozyskanie klientów na innowacyjną usługę Bota Power LFP na rynkach europejskich, azjatyckich i w USA. Jest ona kierowana do firm działających w sektorze statków specjalistycznych jachtów i łodzi. Do grupy tej zalicza się stocznie, armatorów, wypożyczalnie łodzi turystycznych – generalnie właścicieli lub operatorów wszelkiego rodzaju jednostek pływających, którzy są zainteresowani częściową lub całkowitą elektryfikacją napędu swoich jednostek. Ma to szczególne zastosowanie dla jednostek operujących na wodach śródlądowych, w rezerwatach przyrody, itp., gdzie istnieje zakaz poruszania się na silnikach spalinowych, a także na dużych jednostkach, zarówno specjalistycznych, jak i transportowych czy pasażerskich, które Konwencja MARPOL 73/78 zobowiązuje do wprowadzenia procedur ograniczających emisję CO2 mierzonego wskaźnikiem efektywności energetycznej EEDI.
Działania realizowane w ramach projektu:
Projekt wpisuje się w Krajową Inteligentną Specjalizację nr 13. Technologie morskie, obszar „Projektowanie, budowa i konwersja specjalistycznych jednostek pływających oraz specjalistycznego wyposażenia.
Efektem realizacji projektu będzie pozyskanie w okresie trwałości projektów co najmniej trzech zleceń na realizację usługi będącej przedmiotem projektu.
Koszty kwalifikowane projektu to 193 566 zł, z czego dofinansowanie 50%.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Programu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, priorytet „Środowisko sprzyjające innowacjom”, działanie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Bota Technik wśród firm reprezentujących Polskę na Międzynarodowych Targach Morskich POSIDONIA w Atenach, czerwiec 2024 r.