System Kontroli Śruby Napędowej
Sterowanie śrubą nastawną w istotny sposób wpływa na niezawodność i koszty eksploatacji całej jednostki, dlatego coraz częściej stosowane są nowoczesne systemy oparte na wysokiej jakości sterownikach ABB. Układ oparty w całości na sygnałach elektrycznych pozwala na całkowite wyeliminowanie kłopotliwej pneumatyki, a serwomechanizmy jako elementy wykonawcze pozwalają na zwiększenie precyzji i powtarzalności, redukując przy tym koszty eksploatacyjne.
System Zarządzania Energią
W dzisiejszych czasach systemy okrętowe mają ogromne zapotrzebowanie na energię i dlatego jednostki pływające wyposażone są w zespoły agregatów, które zużywają znaczne ilości paliwa. By jak najlepiej wykorzystać dostępne zasoby należy w odpowiedni sposób sterować dostępną mocą by jej nie zabrakło, ani żeby niepotrzebnie nie produkować jej za dużo. Tu z pomocą przychodzi system B-PMS, który za pośrednictwem najwyższej jakości automatyki marki ABB w optymalny sposób steruje elektrownią okrętową.
System Alarmowy Silnika
Konsekwensje wynikające z uszkodzenia silnika okrętowego mogą mieć katastrofalne skutki dla terminowości rejsu lub całego ekosystemu, związane są z tym kolosalne odszkodowania, dlatego wymagania związane z bezpieczeństwem muszą być rygorystyczne. B-EAS jest systemem spełniającym własnie takie wymagania, zbudowany jest na spejalnych modułach zaprojektowanych z myślą o zapewnieniu najwyższego współczynnika bezpieczeństwa.
System Kontroli Zużycia Paliwa
W związku z rosnącą świadomością wpływu emisji spalin na środowisko i rosnących cen ropy, coraz większą wagę przywiązuje się by najefektywniej wykorzystać paliwo. W odpowiedzi na oczekiwania rynku powstał B-FCS, zbudowany w oparciu o najwyższej jakości elementy dostosowane do rodzaju paliwa ii adaptujące się do aktualnych warunków. Dzięki bardzo dokładnemu pomiarowi możliwa jest efektywna analiza krzywej kosztów.
System Integracji Systemów
Tak duże systemy jakimi jest statek wymagają użycia rozproszonych systemów automatyki, by mieć możliwość w krótkim czasie zareagować na sytuację krytyczną niezbędny jest moduł automatyki nadrzędnej jakim własnie jest B-SCM. Moduł automatyki nadrzędnej zbiera informację ze wszystkich modułów i zapewnia kontrolę nad wszystkimi parametrami jednostki z jednego miejsca.
System Raportowania
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług niezbędna jest systematyczna wymiana informacji między statkami a ich zarządcą. Moduł raportowania B-IRS (Integrated Control System) został stworzony właśnie w tym celu, służy do wysyłania informacji o stanie jednostki uzyskanych z ICS. System po zebraniu odpowiednich danych przygotowuje raport i wysyła w postaci wiadomości e-mail do zdefiniowanych odbiorców, dzięki czemu możliwy jest zdalny kompleksowy monitoring jednostki.
System Alarmowy
Konsekwencje wynikające z uszkodzenia jednostki mogą mieć katastrofalne skutki dla życia ludzkiego lub ekosystemu, związane są z tym kolosalne odszkodowania, dlatego wymagania związane z bezpieczeństwem muszą być rygorystyczne. B-SAS jest system spełniającym właśnie takie wymagania, zbudowany jest na specjalnych modułach zaprojektowanych z myślą o zapewnieniu najwyższego współczynnika bezpieczeństwa.
System Przeciwpożarowy
Moduł służący do wykrywania i sygnalizowania pożaru w zarodku oparty jest na centralach renomowanej firmy Salwico. Niezawodność systemu jest zapewniona poprzez zastosowanie elementów najwyższej jakości, a poprzez wykrycie pożaru w jego początkowym stadium możliwa jest szybka reakcja i stłumienie pożaru w zarodku ograniczając straty do absolutnego minimum.
System Kontroli Lamp Nawigacyjnych
Dobrze oświetlony statek to przede wszystkim bezpieczeństwo oraz jeden z wymogów prawnych, dzięki systemom automatyki możliwe jest w intuicyjny sposób załączanie poszczególnych latarni z optyczną sygnalizacją ich działania, ułatwiającą szybką diagnozę i ewentualne rozwiązanie problemu. System wyposażony jest w akustyczne sygnalizowanie i pamięć awarii.
System Pomiaru Cieczy
Wiedza na temat stanu płynów eksploatacyjnych jest bardzo istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa żeglugi, logistyki i kosztów eksploatacyjnych. Moduł poziomu płynów, może być elementem większego systemu B-ICRS Zintegrowanego Systemu Kontroli i Raportowania Statku. System oparty jest na najwyższej jakościach podzespołach ABB zapewniających wysoką dokładność pomiarów, tym samym dzięki wyeliminowaniu części mechanicznych uproszczona została eksploatacja systemu. Poprzez duże panele dotykowe menu jest łatwe w obsłudze i możliwy podgląd parametrów z wielu zbiorników na raz.
System Sterowania Sterem Strumieniowym
Zastosowanie sterów strumieniowych w znaczący sposób zwiększa manewrowość statku zwłaszcza przy małych prędkościach. Możliwy jest montaż systemu na praktycznie każdej jednostce niezależnie od jej wielkości, rodzaju napędu, śruby nastawnej lub stałej. System zbudowany jest na wysokiej jakości sterownikach ABB zapewniających wysoką precyzję sterowania i niezawodność na najwyższym poziomie. Wykorzystując panel dotykowy możliwy jest podgląd parametrów i stanów pracy ułatwiających serwis i eksploatację całego systemu.
System Pomiaru Długości Lin
Dzięki systemom automatyki opartych na sterownikach światowego lidera jakim jest ABB możliwy jest pomiar długości lin z wysoką precyzją i powtarzalnością. Poza większą dokładnością pomiarów dana metoda zwiększa także żywotność lin zmniejszając koszty eksploatacji jednostki i zwiększa efektywność połowów.