SILNIKI
LĄDOWE
Oferta
Jesteśmy przedstawicielem firmy Cummins, producenta kompletnej linii silników napędzanych olejem napędowym i gazem ziemnym do użytku na autostradzie i poza nią.
Dzięki globalnej produkcji i wsparciu Cummins obsługuje klientów na całym świecie, oferując rozwiązania energetyczne dla następujących sektorów rynku:
- Rolnictwo
- Motoryzacja: autokary, autobusy i ciężarówki
- Budownictwo i przemysł
- Sektor obronny
- Górnictwo
- Sektor morski: zastosowania komercyjne, rekreacyjne i wojskowe
- Ropa naftowa i gaz
- Kolejnictwo.
Cummins to największy na świecie niezależny producent silników spalinowych, oferujący szeroką gamę silników Diesla i silników gazowych o mocy od 37 do 3132 kW (49 do 4200 KM) i pojemności od 2,8 litra do 95 litrów.
Wszystkie silniki są budowane z mocą i niezawodnością, które sprawiają, że Cummins jest liderem od wielu dziesięcioleci. Wszystkie silniki są w pełni wspierane przez globalną sieć serwisową i części Cummins. Można zatem określić moc napędu Cummins z pełnym zaufaniem. Za każdym razem.
- Silniki Mid-Range dla platform silnikowych Cummins B, C i L
- Silniki Heavy Duty dla platform silnikowych Cummins L10, M, N i X
- Cummins oferuje całkowicie fabryczny silnik ReCon z 2-letnią gwarancją w standardzie
Silniki Cummins ReCon są w pełni regenerowane w celu spełnienia parametrów i specyfikacji jak dla nowych silników Cummins. Silniki Cummins ReCon są fabrycznie budowane i testowane z pełną gwarancją i wsparciem ze strony Cummins.
Cummins oferuje pełną linię regenerowanych silników,zestawów naprawczych shortblock oraz longblock, które mogą zastąpić obecnie stosowany silnik. Przy zakupie regenerowanego silnika obecny silnik Cummins ma swoją wartość i zostanie ona odjęta od ceny zakupu silnika ReCon. Biorąc pod uwagę cenę wymiany silnika wraz ze skróconymi przestojami w porównaniu do kapitalnego remontu, jak również jakość i gwarancję związane z silnikiem Cummins ReCon, wymiana silnika może być najlepszym wyborem.
Cummins regeneruje silniki do szerokiego zakresu zastosowań:
- Rolnictwo
- Autokary, autobusy i ciężarówki
- Budownictwo i przemysł
- Górnictwo
- Zastosowania morskie
- Kolejnictwo
Proces regeneracji Cummins
Demontaż – silniki i części są całkowicie demontowane z wielką starannością, aby chronić i przygotowywać kluczowe elementy do przetwarzania – aż do ostatniej śrubki, nakrętki,szpilki i sprężyny.
Czyszczenie – każda część jest starannie czyszczona przy użyciu najnowszych technologii do usuwania zanieczyszczeń bez usuwania metalu, włącznie z zastosowaniem suchego lodu, enzymów i laserów do specjalnych potrzeb w zakresie czyszczenia.
Inspekcja – najnowsza technologia, w tym ultradźwiękowa, jest tylko jedną z wielu metod stosowanych w celu sprawdzenia, czy każda część ReCon spełnia oryginalne specyfikacje fabryczne.
Odbudowa – Cummins wykorzystuje różne techniki w celu zapewnienia, że części spełniają oryginalne specyfikacje lub poprawione standardy wydajności.
- Jakość zużytych powierzchni jest przywracana za pomocą natrysku termicznego i osadzania laserowego
- Sterowane komputerowo tokarki i maszyny centrujące wraz z zaawansowanym sprzętem do honowania i szlifowania odnawiają zużyte otwory, wały i profile krytycznych komponentów
- Jeśli część nie spełnia specyfikacji, jest złomowana i zastępowana nową oryginalną częścią Cummins
- Wszelkie rozwinięcia techniczne, które odbyły się w latach od pierwotnej produkcji części, zostaną uwzględnione jako część procesu regeneracji Cummins
- Najnowocześniejsze techniki służą osiągnaniu najlepszej jakości w montażu
Testowanie – testowanie weryfikacyjne przy użyciu bezpiecznych procesów pozwala sprawdzić, czy wydajność i niezawodność gotowego produktu są zgodne ze standardami Cummins.
Zalety silników Cummins ReCon:
- Fabryczna odbudowa silników do najnowszej specyfikacji Cummins umożliwia zwiększenie wydajności i oszczędność paliwa
- 100% oryginalnych nowych lub regenerowanych części Cummins zapewnia najwyższą jakość i trwałość
- Każdy silnik regenerowany jest testowany w fabryce Cummins przed wysyłką
- Małe lub zerowe podwyżki cenowe za większą moc i nowszą technologię silników Cummins
- Bezproblemowa akceptacja wyeksploatowanego rdzenia silnika oparta na prostej kontroli wzrokowej, bez demontażu i bez niespodziewanych kosztów związanych z wewnętrznymi awariami, w tym uszkodzonymi lub zablokowanymi wałami korbowymi
- Krótki czas reakcji, zapewniający sprawny powrót do pracy
- Najlepsza gwarancja w branży wspierana przez globalny serwis Cummins i sieć gwarancyjną
- Opcjonalne rozszerzona gwarancja – tylko części, tylko części i robocizna lub części, robocizna i koszty podróży przez okres do 5 lat i różne limity godzinowe z dopasowaniem do poziomu eksploatacji
Zwracanie rdzenia (weksploatowanego podzespołu)
Silniki Cummins ReCon są objęte programem wymiany silnika i dlatego są zależne od zwrotu starego silnika – rdzenia
Jak zwrócić stary rdzeń – core
Nie masz pewności co do procesu zwrotu starego rdzenia? Prosimy o kontakt.
Podstawowe kryteria akceptacji
Stary rdzeń-core zostanie poddany ocenie zgodnie z kryteriami akceptacji rdzeni-core Cummins. Stary rdzeń-core zostanie przyjęty, jeśli kryteria te zostaną spełnione, bez żadnej dopłaty. Jeśli zwrócony stary rdzeń-core nie spełnia kryteriów akceptacji, obowiązywać będzie dopłata.
Regenerowane (ReCon) silniki morskie
- Zastosowania silników w aplikacjach komercyjnych i rekreacyjnych
- Szeroka gama silników dostępna w magazynie umożliwiająca szybką reakcję
- 100% oryginalnych nowych lub regenerowanych części Cummins dla najwyższej jakości
- Pakiety wymiany dla jednostek Cummins, pakiety Repower zastępujące każdą markę w praktycznie każdej jednostce pływającej
- Bezproblemowa akceptacja rdzenia-core
- 2-letnia, 2000-godzinna gwarancja na wszystkie modele (dostępna również rozszerzona gwaranca)
Silniki Cummins ReCon dostępne do zastosowań morskich:
Silnik ReCon | Moc w KM | Moc kW |
---|---|---|
4BT | 150 | 112 |
6BT/6BTA | 152 – 210 | 113 – 157 |
QSB5.9 | 227 – 472 | 169 – 352 |
6CTA | 300 – 430 | 224 – 321 |
QSC8.3 | 493 – 593 | 368 – 442 |
QSM11 | 295 – 611 | 220 – 493 |
KTA19 | 425 – 700 | 317 – 522 |
QSK19 | 660 – 755 | 492 – 563 |
Rolnictwo
Od ponad 100 lat ludzie oczekujący wydajności, trwałości i niezawodności ufają silnikom rolniczym Cummins. Silniki Cummins do zastosowań rolniczych oferują zakres mocy od 37 do 708 kW (49 – 950 KM), dostarczając rozwiązania na miarę Twoich potrzeb. Cummins obsługuje szeroki zakres aplikacji i sprzętu rolniczego, w tym:
- Kombajny żniwne
- Ładowarki
- Maszyny samobieżne do paszy
Specjalistyczny sprzęt
- Opryskiwacze
- Ciągniki
W kwietniu 2016 roku firma Cummins wprowadziła ultra-czyste silniki nowej generacji, mające na celu sprostanie przepisom Unii Europejskiej Stage V dotyczącym emisji, obowiązującym od 2019 roku w sektorze budownictwa, górnictwa i urządzeń do transportu materiałów.
Asortyment silników: Tier 3 (45 – 496 kW)
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
B3.3 | 45 – 63 kW | 214 – 304 Nm | Tier 3 |
QSB3.3 | 60 – 82 kW | 371 – 415 Nm | Tier 3 |
QSB4.5 | 81 – 127 kW | 470 – 624 Nm | Tier 3 |
QSB6.7 | 99 – 205 kW | 584 – 900 Nm | Tier 3 |
QSC | 153 – 227 kW | 915 – 1383 Nm | Tier 3 |
QSL | 186 – 272 kW | 1085 – 1519 Nm | Tier 3 |
QSM | 216 – 298 kW | 1478 – 1989 Nm | Tier 3 |
QSX | 280 – 496 kW | 1825 – 2542 Nm | Tier 3 |
Asortyment silników
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
F3.8 | 55 – 129 kW | 400 – 620 Nm | Stage V |
B4.5 | 90 – 149 kW | 500 – 784 Nm | Stage V |
B6.7 | 116 – 243 kW | 746 – 1375 Nm | Stage V |
L9 | 220 – 321 kW | 1471 – 1845 Nm | Stage V |
X12 | 250 – 383 kW | 1695 – 2299 Nm | Stage V |
X15 | 336 – 503 kW | 2169 – 2779 Nm | Stage V |
Structural Engine
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
B6.7 | 116 – 243 kW | 881 – 1375 Nm | Stage V |
Power Units
Silnik | Moc | Maksymalny moment obrotowy | Technologie produktu | Poziom emisji |
---|---|---|---|---|
F3.8 | 75 – 129 kW | 600 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
B4.5 | 120 – 200 kW | 780 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
B6.7 | 155 – 326 kW | 1375 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Variable Geometry Turbocharger | Stage V |
L9 | 275 – 430 kW | 1846 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
X12 | 250 – 382 kW | 2305 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
X15 | 336 – 503 kW | 2779 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Variable Geometry Turbocharger | Stage V |
*F3.8 dostępne również przy 55 kW/74 km, idealnie dopasowane do kompaktowych urządzeń wymagających dużego momentu obrotowego.
Asortyment silników: Tier 4 Final / Stage IV (37 – 503 kW)
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
QSF2.8 | 37 – 55 kW | 199 – 300 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSF3.8 | 55 – 97 kW | 376 – 488 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSB4.5 | 90 – 129 kW | 470 – 705 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSB6.7 | 109 – 231 kW | 1030 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSL9 | 186 – 298 kW | 1627 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSG12 | 250 – 382 kW | 2305 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSX15 | 336 – 503 kW | 2237 – 2779 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
Asortyment silników: Tier 2 (45 – 780 kW)
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
B3.3 | 45 – 63 kW | 214 – 292 Nm | Tier 2 |
B Series | 60 – 129 kW | 294 – 786 Nm | Tier 2 |
QSB | 82 – 205 kW | 414 – 990 Nm | Tier 2 |
C8.3 | 138 – 194 kW | 856 – 1205 Nm | Tier 2 |
QSM | 186 – 298 kW | 1146 – 1898 Nm | Tier 2 |
QSX | 261 – 474 kW | 1603 – 2779 Nm | Tier 2 |
QSK19 | 563 – 597 kW | 3084 Nm | Tier 2 |
QSK23 | 567 – 708 kW | 3468 – 3928 Nm | Tier 2 |
Od ponad 100 lat Cummins dostarcza trwałe i niezawodne rozwiązania silników napędowych dla maszyn budowlanych i przemysłowych na całym świecie. Oferujemy szeroką gamę silników wysokoprężnych do maszyn budowlanych i przemysłowych, o mocy znamionowej od 37 kW (49 KM) do 895 kW (1200 KM), o objętości skokowej od 2,8 do 30 litrów.
Silniki wysokoprężne Cummins można znaleźć w różnych maszynach budowlanych i przemysłowych, w tym:
- Koparko-ładowarkach
- Spycharkach
- Wywrotkach
- Maszynach do prac ziemnych
- Koparkach
- Wózkach widłowych
- Dźwigach samojezdnych
- Rozściełaczach
- Ciągnikach używanych w portach i centrach dystrybucyjnych
- Ładowarkach kołowych
Product Range: Stage V (55 – 503 kW)
Stage V
W kwietniu 2016 roku firma Cummins wprowadziła ultra-czyste silniki nowej generacji, mające na celu sprostanie przepisom Unii Europejskiej Stage V dotyczącym emisji, obowiązującym od 2019 roku w sektorze budownictwa, górnictwa i urządzeń do transportu materiałów.
Asortyment silników
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
F3.8 | 55 – 129 kW | 400 – 620 Nm | Stage V |
B4.5 | 90 – 149 kW | 500 – 784 Nm | Stage V |
B6.7 | 116 – 243 kW | 746 – 1375 Nm | Stage V |
L9 | 220 – 321 kW | 1471 – 1845 Nm | Stage V |
X12 | 250 – 383 kW | 1695 – 2299 Nm | Stage V |
X15 | 336 – 503 kW | 2169 – 2779 Nm | Stage V |
Power Units
Silnik | Moc | Maksymalny moment obrotowy | Technologie produktu | Poziom emisji |
---|---|---|---|---|
F3.8 | 75 – 129 kW | 600 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
B4.5 | 120 – 200 kW | 780 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
B6.7 | 155 – 326 kW | 1375 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Variable Geometry Turbocharger | Stage V |
L9 | 275 – 430 kW | 1846 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
X12 | 250 – 382 kW | 2305 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Wastegate Turbocharger | Stage V |
X15 | 336 – 503 kW | 2779 Nm | Single Module DPF/SCR, EGR-free, Variable Geometry Turbocharger | Stage V |
*F3.8 dostępne również przy 55 kW/74 km, idealnie dopasowane do kompaktowych urządzeń wymagających dużego momentu obrotowego.
Asortyment silników: Tier 4 Final / Stage IV (37 – 503 kW)
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
QSF2.8 | 37 – 55 kW | 199 – 300 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSF3.8 | 55 – 97 kW | 376 – 488 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSB4.5 | 90 – 129 kW | 470 – 705 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSB6.7 | 109 – 231 kW | 1030 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSL9 | 186 – 298 kW | 1627 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSG12 | 250 – 382 kW | 2305 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSX15 | 336 – 503 kW | 2237 – 2779 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
Asortyment silników: Tier 3 (45 – 496 kW)
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
B3.3 | 45 – 63 kW | 214 – 304 Nm | Tier 3 |
QSB3.3 | 60 – 82 kW | 371 – 415 Nm | Tier 3 |
QSB4.5 | 81 – 127 kW | 470 – 624 Nm | Tier 3 |
QSB6.7 | 99 – 205 kW | 584 – 900 Nm | Tier 3 |
QSC | 153 – 227 kW | 915 – 1383 Nm | Tier 3 |
QSL | 186 – 272 kW | 1085 – 1519 Nm | Tier 3 |
QSM | 216 – 298 kW | 1478 – 1989 Nm | Tier 3 |
QSX | 280 – 496 kW | 1825 – 2542 Nm | Tier 3 |
Asortyment silników: Tier 2 (45 – 780 kW)
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
B3.3 | 45 – 63 kW | 214 – 292 Nm | Tier 2 |
B Series | 60 – 129 kW | 294 – 786 Nm | Tier 2 |
QSB | 82 – 205 kW | 414 – 990 Nm | Tier 2 |
C8.3 | 138 – 194 kW | 856 – 1205 Nm | Tier 2 |
QSM | 186 – 298 kW | 1146 – 1898 Nm | Tier 2 |
QSX | 261 – 474 kW | 1603 – 2779 Nm | Tier 2 |
QSK19 | 563 – 597 kW | 3084 Nm | Tier 2 |
QSK23 | 567 – 708 kW | 3468 – 3928 Nm | Tier 2 |
Autobusy, autokary i ciężarówki
- Od 96 do 451 kW
Mogąc pochwalić się ponad milionem silników z certyfikatem Euro w ciężarówkach, autobusach, autokarach i pojazdach do zastosowań specjalnych na całym świecie, Cummins cieszy się wyjątkowym poziomem doświadczenia związanego z każdym produkowanym silnikiem i możliwością zapewnienia odpowiedniego silnika dla każdej instalacji. Producentom pojazdów zapewnia to poziom wiedzy, jaką może pochwalić się niewiele innych firm produkujących silniki. Operatorom zapewnia to światowej klasy osiągi. Kompetencje Cummins w Europie są silnie zakorzenione, w oparciu o ponad 60 lat obecności w sektorze produkcyjnym i dzięki ponad 5000 pracownikom w UE.
Londyn jest miastem w ciągłym ruchu z 6000 autobusów napędzanych silnikami Cummins.
Londyn, globalne miasto, które jest zawsze w ruchu, z siecią autobusową obsługującą 6 milionów pasażerów każdego dnia. Sieć, której częścią jest Cummins, zasilający ponad dwie trzecie floty czystymi silnikami wysokoprężnymi Euro 6, pomagającymi poprawić jakość powietrza i obniżyć ślad węglowy, zgodnie z wymaganiami Strefy Ultra Niskoemisyjnej (ULEZ).
Oferta silników dla autobusów
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Emisja spalin |
---|---|---|---|
F3.8 | 105 – 125 kW | 500 – 600 Nm | Euro VI – D |
B4.5 | 112 – 157 kW | 650 – 850 Nm | Euro VI – D |
B6.7 | 164 – 224 kW | 900 – 1200 Nm | Euro VI – D |
L9 | 264 – 276 kW | 1500 – 1600 Nm | Euro VI – D |
L9N | 209 – 239 kW | 1220 – 1356 Nm | Euro VI – D |
Oferta silników dla autokarów
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Emisja spalin |
---|---|---|---|
F2.8 | 96 – 130 kW | 350 -450 Nm | Euro IV – D |
F3.8 | 105 – 140 kW | 500 – 700 Nm | Euro VI – D |
B4.5 | 134 – 157 kW | 750 – 850 Nm | Euro VI – D |
B6.7 | 217 – 239 kW | 1100 – 1200 Nm | Euro VI – D |
L9 | 276 – 298 kW | 1600 – 1700 Nm | Euro VI – D |
L9N | 239 kW | 1356 Nm | Euro VI -D |
X12 | 265 – 360 kW | 1900 – 2300 Nm | Euro VI – D |
Oferta silników dla ciężarówek
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Emisja spalin |
---|---|---|---|
F2.8 | 96 – 130 kW | 350 -450 Nm | Euro IV – D |
F3.8 | 105 – 140 kW | 500 – 700 Nm | Euro VI – D |
B4.5 | 134 – 157 kW | 750 – 850 Nm | Euro VI – D |
B6.7 | 172 – 239 kW | 900 – 1200 Nm | Euro VI – D |
L9 | 276 – 298 kW | 1600 – 1700 Nm | Euro VI – D |
L9N | 209 – 239 kW | 1220 – 1356 Nm | Euro VI – D |
X12 | 265 – 360 kW | 1900 – 2300 Nm | Euro VI – D |
X15 | 298 – 451 kW | 2237 – 2779 Nm | Euro VI – C |
Hybrydy
Silnik | Power | Moment obrotowy | Emisja spalin |
---|---|---|---|
B4.5-H | 134 – 157 kW | 700 – 850 Nm | Euro VI – D |
B6.7-H | 209 – 224 kW | 1100 – 1200 Nm | Euro VI – D |
Zasilamy 2000 autobusów hybrydowych w Europie
Firma Cummins w oparciu o technologię Euro VI, zainstalowała w sumie ponad 2000 silników przystosowanych do układów hybrydowych w autobusach kursujących w całej Europie, co znacznie przyczyniło się do poprawy jakości powietrza i zmniejszenia śladu węglowego. Wersje silników B4.5 i B6.7 Cummins „H” są specjalnie skonfigurowane do integracji z hybrydowym układem napędowym, zapewniając płynną funkcję Stop / Start pojazdu.
Czterocylindrowe silniki hybrydowe Cummins Euro VI B4,5-H i sześciocylindrowe silniki B6.7-H można znaleźć w miastach w całej Europie, u producentów autobusów takich jak ADL, Wrightbus, VDL, Solaris, Vectia i Irizar.
Instalacje hybrydowe
Hybrydowe instalacje Cummins funkcjonują w jednopokładowych autobusach midi, dwupokładowych oraz przegubowych autobusach tramwajowych poprzez autokary premium. Cummins jest wiodącym dostawcą silników hybrydowych na europejskim rynku autobusowym. Sukces ten widoczny jest również na rynku tranzytowym w Ameryce Północnej, gdzie około 10 procent autobusów wprowadzanych do eksploatacji to hybrydy i praktycznie wszystkie napędzane przez B6.7-H lub L9- H, spełniające najnowsze przepisy EPA / GHG.
Cummins ze swoim doświadczeniem w zakresie silników hybrydowych w istotny sposób wspomógł producentów autobusów na drodze do elektryfikacji, co przełożyło się na doskonałe wyniki w zakresie oszczędności paliwa, redukcji emisji i komfortu pojazdów. Testy drogowe z silnikami Cummins w cyklach autobusów miejskich wykazały, że emisje tlenków azotu (NOx) można obniżyć do 50 procent poniżej wymaganego poziomu, aby spełnić surowe normy Euro VI. Jeśli chodzi o dekarbonizację floty, zwykle obserwujemy, że autobusy z napędem hybrydowym zmniejszają zużycie paliwa i związaną z tym emisję CO2 o około 33 procent, przy czym silnik przyczynia się do znacznej części tej redukcji.
Silniki hybrydowe Cummins są w pełni zoptymalizowane do stosowania we wszystkich napędach hybrydowych, w tym także tych dostarczanych przez Siemens, BAE Systems, Eaton i Allison. Są kompatybilne zarówno z szeregowymi, jak i równoległymi układami hybrydowymi, ponieważ dostosowujemy parametry silnika do niższych lub wyższych średnich cykli prędkości.
Dzięki silnikom Cummins opracowanym specjalnie w celu zwiększenia wydajności układu hybrydowego, zapewniamy operatorom wybór energii, którego potrzebują, spośród układów napędowych Diesla, opcji odnawialnej energii gazu ziemnego i rozwiązań w pełni elektrycznych firmy Cummins.” src=”/eur/sites/eur/files/2019%20B6.7%20Euro%206%20Phase-D-web.jpg” style=”width: 200px; height: 242px; float: right;” title=”Cummins B6.7 hybrid engine – Euro 6 Phase-D ” />renewable natural gas power and full-electric solutions from Cummins.
Usprawnienie silnika
Silnik hybrydowy został usprawniony dzięki wyeliminowaniu akcesoriów do odbioru mocy używanych do napędzania pomp układu kierowniczego, napędów wentylatorów, sprężarek powietrza i klimatyzacji, ponieważ można je zasilać bezpośrednio z akumulatorów. Rozrusznik można również zdemontować, chociaż jest on zachowany w niektórych autobusach jako zapasowy. Przeniesienie napędu akcesoriów o mocy do 60 kW (80 KM) do układu hybrydowego umożliwia bardziej wydajne dostarczanie energii na żądanie w porównaniu do konwencjonalnej instalacji silnika autobusowego.
Technologia Stop-Start
Silniki autobusowe B4.5 i B6.7 Euro VI mogą wspierać unikalną technologię Cummins Stop / Start, która pozwala wyeliminować pracę silnik na biegu jałowym na przystankach autobusowych, światłach i przejściach dla pieszych. Tryb wyłączania silnika jest uruchamiany automatycznie zazwyczaj od 16 do 20 razy w ciągu godziny pracy, w zależności od trasy. Czujnik położenia silnika zapewnia natychmiastową gotowość do miękkiego restartu w zaledwie 0,5 sekundy po wyłączeniu silnika. Solidny system Stop / Start jest w pełni zintegrowany z konstrukcją silnika i okazał się popularny zarówno w jednostkach dwupokładowych, jak i jednopokładowych.
Funkcja Stop / Start pozwala osiągnąć do 8 procent oszczędności paliwa w cyklach autobusów miejskich, potencjalnie oszczędzając ponad 2000 litrów paliwa rocznie, co odpowiada oszczędności 5 ton metrycznych gazu cieplarnianego rocznie, obniżając ślad węglowy pojazdu. Autobus generuje zerową emisję i zerowy hałas przez średnio 8 minut na godzinę pracy, gdy włączona jest faza wyłączenia silnika, co zwiększa komfort dla pasażerów i pieszych.
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Emisja spalin |
---|---|---|---|
B4.5 | 112 – 157 kW | 650 – 850 Nm | Euro VI – D |
B6.7 | 164 – 224 kW | 900 – 1200 Nm | Euro VI – D |
- Zakres mocy: 110 – 597 kW (147 – 800 KM)
Firma Cummins oferuje kompletny pakiet wsparcia dla różnych zakładów wojskowych obejmujący różnorodne zastosowania w całej Europie. Duża liczba jednostek napędzanych silnikami Cummins jest obecnie w aktywnej służbie, w szerokiej gamie urządzeń, od ciężarówek logistycznych po ciężką artylerię.
Moc szybkiego rozmieszczenia w terenie
Misje związane z utrzymywaniem pokoju, interwencje i operacje ekspedycyjne napędzają popyt na lżejsze, bardziej mobilne opancerzone pojazdy bojowe (AFV), nadające się do szybkiego rozmieszczenia i zastosowania w każdym terenie. Pomimo zaawansowanej ochrony i zwiększonej siły ognia, na polu walki ta nowa generacja AFV będzie musiała polegać na prędkości i skrywaniu się, aby zapewnić przetrwanie – wykorzystując najnowsze technologie zapewnione przez silniki Cummins.
Moc wsparcia logistycznego
Pojazdy wsparcia logistycznego przewożą zapasy i personel
Duża siła bojowa
Samobieżne ciężkie pojazdy artyleryjskie, takie jak wyrzutnie MLRS i AS90 SPH zapewniają dowódcom znacznie zwiększoną siłę ognia, dzięki czemu mogą one działać na długich dystansach z wyjątkową precyzją.
Urządzenia specjalnego przeznaczenia
Wojskowy sprzęt inżynieryjny z możliwością szybkiego oczyszczania dróg, obsługi logistycznej lub odbudowy lotnisk mają istotny wpływ na szybkość i powodzenie całej operacji. Operacje pokojowe stawiają teraz wyższe niż kiedykolwiek wymagania w zakresie sprzętu i są w pełni zależne od możliwości pracy silnika z najwyższą wydajnością przez długi czas.
Oprogramowanie firmy Cummins zapewnia łatwy dostęp do informacji nt. silnika w celu uzyskania szybkiej diagnostyki i pobrania wymaganych danych, co gwarantuje maksymalną dyspozycyjność pojazdów.
Asortyment silników
Silnik | Maksymalna moc | Maksymalny moment obrotowy | |
---|---|---|---|
ISF2.8 | 110 kW | 147 KM | 360 Nm |
ISF3.8 | 125 kW | 167 KM | 600 Nm |
ISBe | 136 kW | 182 KM | 650 Nm |
ISBe | 268 kW | 360 KM* | 970 Nm |
ISLe | 336 kW | 450 KM | 1700 Nm |
ISMe | 306 kW | 410 KM | 2010 Nm |
QSM | 298 kW | 400 KM | 1898 Nm |
QSX | 496 kW | 665 KM | 2542 Nm |
V903 | 504 kW | 800 KM | 1958 Nm |
*360hp rating has been developed specifically for military applications
Cummins jest pionierem w rozwoju produktów, w związku z czym specyfikacje mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Powyższe klasyfikacje dotyczą norm emisji spalin Euro III oraz EPA Tier 3/EU Stage IIIA. Inne parametry mocy i momentu obrotowego są dostępne w ramach norm emisji spalin Euro IV i Euro V.
- Zakres mocy: 37 – 895 kW (185 – 2500 KM)
- Spełnianie restrykcyjnych norm emisji włącznie z Zone 2
Cummins zapewnia trwałe, niezawodne silniki Diesla i na gaz ziemny dla wszystkich obszarów przemysłu naftowego i gazowego. Od wiercenia po serwisowanie studni i przekładni, Cummins służy klientom i ich sprzętowi. Nasze moduły są opracowywane w oparciu o produkowane przez Cummins silniki, alternatory, turbosprężarki, układy filtracji i oczyszczania spalin. Dlatego Cummins stoi na wyjątkowej pozycji zapewniając kompleksowe rozwiązania naszym Klientom jako prawdziwy dostawca wielu komponentów.
- Zastosowania związane z wierceniem mechaniczym w podłożu – silniki od 185 – 2500 KM. Moduły zasilające do wiercenia na lądzie są projektowane i testowane w oparciu o wymagania Klientów z branży naftowej.
- Silniki do sprężania gazu – wolnossące i turbodoładowane silniki na gaz ziemny w szerokim zakresie mocy.
- Silniki dwupaliwowe – silniki, które zapewniają imponujące obniżenie całkowitego kosztu paliwa dzięki zastosowaniu technologii, która zastępuje gaz ziemny olejem napędowym w procesie spalania.
Oferta silników Cummins dla wiercenia mechanicznego w gruncie
Silnik | Moc | Emisja spalin |
---|---|---|
QSX15 | 400 – 600 KM | EPA / EU |
K19 | 336 – 700 KM | Niecertyfikowany |
QSK19 | 525 – 800 KM | EPA / EU |
QSK23 | 760 – 950 KM | EPA |
QST30 | 850 – 1500 KM | EPA |
K38 | 820 – 1350 KM | Niecertyfikowany |
QSK38 | 1085 – 1600 KM | EPA |
QSK45 | 1200 – 2250 KM | Niecertyfikowany |
K50 | 1250 – 2000 KM | Niecertyfikowany |
QSK50 | 1400 – 2500 KM | Tier 2 / Stage II |
QSK60 | 1875 – 3000 KM | Tier 2 / Stage II |
Moduły mocy do lądowych prac wiertniczych
Silnik | Klasa | Emisja spalin |
---|---|---|
KTA50 DPM | 1740 KM przy 1500 obr./min (50 Hz) | Niecertyfikowany |
QSK50 DPM | 1400 KM przy 1200 obr./min (60 Hz) | Tier 2 / Stage II |
Oferta silników do serwisowania studni
Silnik | Moc | Emisja spalin |
---|---|---|
QSF3.8 | 74 – 130 KM | Tier 4 Final / Stage IV |
QSB4.5 | 121 – 173 KM | Tier 4 Final / Stage IV |
QSB6.7 | 146 – 310 KM | Tier 4 Final / Stage IV |
ISL9 | 345 – 380 KM | EPA 2010 |
QSL9 | 250 – 400 KM | Tier 4 Final / Stage IV |
ISX11.9 | 310 – 425 KM | EPA 2010 |
QSG12 | 335 – 512 KM | Tier 4 Final / Stage IV |
ISX15 | 400 – 600 KM | EPA 2010 |
QSX15 | 450 – 675 KM | Tier 4 Final / Stage IV |
QSK19 | 675 – 800 KM | Tier 3 / Stage IIIA |
QSK23 | 760 – 950 KM | Tier 3 / Stage IIIA |
QST30 | 850 – 1500 KM | Tier 2 / Stage II |
QSK38 | 920 – 1260 KM | Tier 2 / Stage II |
QSK45 | 1600 – 2250 KM | Tier 1 |
QSK50 | 2000 – 2500 KM | Tier 2 / Stage II |
QSK60 | 2000 – 2700 KM | Tier 2 / Stage II |
Oferta silników do sprężania gazu
Silnik | Moc |
---|---|
G5.9E | 70 – 99 KM |
G5.9 i GTA5.9 | 49 – 116 KM |
G8.3E | 99 – 118 KM |
G8.3 | 99 – 135 KM |
GTA8.3 | 175 – 190 KM |
G855E i GTA855E | 157 – 225 KM |
G855 i GTA855 | 157 – 286 KM |
QSL9G | 175 KM |
KTA19GC | 265 – 420 KM |
KTA38GC | 635 – 850 KM |
- Klasa: 60-3300 KM (45-2460 kW)
- Ponad 70 lat doświadczenia na rynku kolejowym
- Ponad 13 000 silników kolejowych Cummins w eksploatacji
Moc Cummins można znaleźć wszędzie tam, gdzie występuje zaawansowana technologia kolejowa. Pod podłogą szybkich pociągów pasażerskich w Europie, na 20-tonowych rozdrabniaczach na Dalekim Wschodzie, Cummins jest obecny w najbardziej postępowych firmach kolejowych na świecie.
Nowe silniki kolejowe Cummins wykorzystują niskoprofilowe konstrukcje pod podłogą, z dostępem do punktów serwisowych od spodu silnika, a nie wewnątrz kabiny pasażerskiej. Niezawodne produkty Cummins przeznaczone są do pracy z dużymi obciążeniami w długich okresach czasu, we wszystkich zastosowaniach kolejowych, z ciągłymi ulepszeniami mającymi na celu spełnianie wymogów najnowszych przepisów dotyczących emisji.
Cummins ma bogate doświadczenie w tej branży. Dzięki znajomości unikalnych sposobów eksploatacji sprzętu kolejowego, Cummins może zapewnić niezawodne napędy i wsparcie na rynku wtórnym dla nowych i modernizowanych projektów w szybkich wagonach, lokomotywach oraz pojazdach utrzymania trakcji.
Już od pierwszego użycia wyposażenia z silnikiem Cummins, firma zapewnia szeroką gamę produktów i usług przeznaczonych do zaspokojenia potrzeb silników w ciągu całego okresu ich eksploatacji. Cummins nadal inwestuje w innowacje, aby zmniejszyć koszty cyklu życia.
Silniki o niskim poziomie emisji dla lokomotyw: EPA Tier 4/Tier 3/EU Stage IIIA i IIIB*
755-2700 KM/565-2015 kW
Silnik | Moc znamionowa HP (kW) przy obr./min |
---|---|
QSK19 | 755 KM (565 kW) przy 1800 |
QSK23 | 900 (670) – 950 (710) przy 1800 |
QST30 | 1000 (746) – 1200 (895) przy 1800 |
QSK38 | 1350 (1005) – 1500 (1340) przy 1800 |
QSK50 | 1800 (1340) – 2000 (1490) przy 1800 |
QSK60 | 2290 (1710) – 2700 (2015) przy 1800 |
QSK95 | 4000 (2983) – 4200 (3132) przy 1800 |
*Dane dotyczące emisji dla wszystkich wymienionych silników dostępne na życzenie
Silniki do lokomotyw*
450-3300 KM/335-2460 kW
Silnik | Moc znamionowa HP (kW) przy obr./min |
---|---|
KTA19 | 485 (360) – 600 (450) przy 2100 |
QSK19 | 450 (335) – 755 (565) przy 1800 |
QSK23 | 860 (640) – 950 (710) przy 1800 |
QST30 | 950 (710) – 1200 (895) przy 1800 |
KTA38 | 1050 (785) – 1260 (940) przy 1800 |
QSK45 | 1500 (1120) – 1800 (1340) przy 1800 |
KTA50 | 1500 (1120) przy 1800/1800 (1340) przy 1900 |
QSK60 | 2200 (1640) – 2700 (2015) przy 1800 |
QSK78 | 3300 (2460) przy 1800 |
*Dane dotyczące emisji dla wszystkich wymienionych silników dostępne na życzenie
Silniki do zespołów/wagonów kolejowych*
Silnik | Moc znamionowa HP (kW) przy obr./min | Poziom emisji |
---|---|---|
QSK19-R | 760 (567) przy 1800 obr./min | Tier 4F/Stage IIIB |
760 (567) przy 2000 obr./min | ||
650 (485) – 755 (563) przy 2100 obr./min | UIC II | |
QSN14-R/N14-R | 350 (260) – 450 (335) przy 2100 obr./min | Tier 2/nie regulowany |
*Dane dotyczące emisji dla wszystkich wymienionych silników dostępne na życzenie
Silniki do maszyn obsługi trakcji: EPA Tier 1 i 2/EU Stage IIIA, IIIB i IV*
Silnik | Moc w KM (kW) |
---|---|
QSF2.8 | 49 – 74 (37 – 55) |
B3.3 | 60 – 85 (45 – 63) |
QSB3.3 | 75 – 120 (56 – 90) |
QSF3.8 | 74 – 130 (55 – 97) |
QSB4.5 | 121 – 173 (90 – 129) |
QSB6.7 | 146 – 310 (109 – 231) |
C8.3 | 185 – 260 (138 – 194) |
QSC8.3 | 215 – 315 (160 – 235) |
QSL9 | 250 – 400 (186 – 298) |
QSM11 | 250 – 400 (187 – 298) |
QSX11.9 | 300 – 500 (224 – 373) |
QSG12 | 335 – 512 (250 – 382) |
QSX15 | 450 – 675 (336 – 503) |
QSK19 | 450 – 760 (336 – 567) |
QST30 | 1000 – 1500 (746 – 1119) |
K38 | 820 – 1200 (611 – 895) |
QSK38 | 1080 – 1260 (805 – 940) |
QSK45 | 1200 – 200 (895 – 1491) |
K50 | 1250 – 1800 (932 – 1342) |
QSK50 | 1400 – 2500 (1044 – 1864) |
QSK60 HPI | 1800 – 2850 (1342 – 2125) |
QSK60 MCRS | 1875 – 2700 (1398 – 2013) |
*Dane dotyczące emisji dla wszystkich wymienionych silników dostępne na życzenie
Silniki do kolejowego zasilania dodatkowego*
Silnik | Moc 50 Hz (kVA) |
---|---|
B3.3 / QSB3.3 | 32 – 50 |
Seria B/QSB | 65 – 200 |
C8.3 | 182 – 200 |
QSL | 200 – 300 |
NTA855 | 320 – 365 |
QSX15 | 364 – 500 |
KTA19 | 450 – 500 |
QSK19 | 500 – 650 |
QST23 | 650 – 810 |
QST30 | 800 – 1000 |
*Dane dotyczące emisji dla wszystkich wymienionych silników dostępne na życzenie
Pakiety niestandardowe
Niestandardowe możliwości zestawów kolejowych, firma Cummins ma wieloletnie doświadczenie w zastosowaniach kolejowych. Cummins rozumie, że kompletny zestaw kolejowy musi zostać zaprojektowany w celu spełnienia wysokich standardów wydajności, jak również szczególnych wymagań każdej instalacji. Cummins współpracuje z klientami w celu dostarczenia niestandardowych rozwiązań dla napędów kolejowych Cummins, które mogą obejmować:
- Ramy i mocowania
- Alternatory / przekładnie
- Układ chłodzenia
- Filtrację powietrza
- Układ oczyszczania spalin i wydech
Dzięki bliskiej współpracy z klientami zestawy kolejowe Cummins zdobyły wiele nagród jako jedne z najlepszych rozwiązań inżynieryjnych na świecie.
Napęd firmy Cummins
CECX1919 – Lokomotywa z napędem Cummins QSK95
Lokomotywa stanowiąca własność Cummins zakończyła swój pierwszy pełny rok eksploatacji w marcu 2017, pracując łącznie przez około 3800 godzin i transportując węgiel i mieszane ładunki na 500-milowym odcinku Indiana Rail Road na południe i południowy zachód od Indianapolis w stanie Indiana.
95-litrowy, 16-cylindrowy silnik jest jednym z najpotężniejszych silników wysokoprężnych o dużej prędkości, zainstalowanym w lokomotywie. Firma Cummins zakupiła i zmodernizowała 40-letnią lokomotywę, aby zademonstrować, że napęd QSK95 może wydajnie przewozić towar.
Jednym z pierwszych faktów związanych z eksploatacją lokomotywy Cummins był fakt, że napęd QSK95 z układem oczyszczania spalin SCR może wygodnie zmieścić się w starszej lokomotywie. System SCR usuwa emisje NOx, podczas gdy spalanie w silniku usuwa cząstki stałe, dwa krytyczne elementy zanieczyszczenia powietrza.
Silniki zastępcze
Gdy silnik osiąga koniec okresu eksploatacji, Cummins oferuje różne opcje jej kontynuacji z zastosowaniem napędu Cummins. Jedną z opcji jest zastąpienie silnika przez:
- Nowy Silnik Cummins: zgodny z najnowszymi przepisami dotyczącymi emisji, aktualizuje zastosowania kolejowe z zastosowaniem silnika Cummins, który zawiera najnowsze dostępne technologie.
- Wyremontowany silnik Cummins (Recon®): Cummins oferuje pełną gamę remontowanych (Recon) silników o pojemności skokowej do 19 l.
Silniki Cummins ReCon
Silnik Cummins ReCon jest regenerowany do nowych specyfikacji silnika. Silnik Cummins ReCon jest produktem Premium, starannie regenerowanym w warunkach fabrycznych w fabryce Cummins Diesel ReCon w Cumbernauld w Wielkiej Brytanii.
Regeneracja głównych elementów silnika obejmuje następujące trzy fazy:
- Demontaż, czyszczenie, kwalifikacja podzespołów i kontrola
- Montaż podzespołów i zespołu silnika
- Testowanie dynamometryczne, finalne „powlekanie” i malowanie oraz ostateczna kontrola
Regenerowane silniki kolejowe:
Silnik | Moc znamionowa HP (kW) przy obr./min |
---|---|
N14 | 350 (260) – 450 (335) przy 2100 |
NTA855 | 400 (294) przy 1900 obr./min |
QSK19 | 450 (335) – 755 (565) przy 1800 |
QSK19-R | 755 (565) przy 1800 |
650 (485) – 755 (563) przy 2100 |
Rynek części zamiennych
Modernizacja zastosowań kolejowych
Modernizacja stanowi świetną okazję dla operatorów kolejowych i właścicieli flot do zastąpienia istniejących lub przestarzałych silników, ale również do utrzymania istniejących wagonów kolejowych lub urządzeń do obsługi trakcji. Cummins zapewnia pełną gamę nowych modernizowanych silników dla różnych zastosowań kolejowych. Doświadczone zespoły ds. rynku wtórnego i zespoły inżynieryjne Cummins mogą zapewnić operatorom kolejowym i właścicielom flot kompletny i wszechstronny pakiet modernizacji, który maksymalizuje cykl życiowy sprzętu, spełniając jednocześnie obecne i przyszłe wymagania przepisów dotyczących emisji spalin.
Remonty silników kolejowych
Cummins oferuje różne opcje remontowe, dostosowane do wymagań klienta. Wyszkoleni i wykwalifikowani technicy, korzystajacy z najnowszych narzędzi i procesów zdefiniowanych przez Cummins, mogą prowadzić remonty i naprawy. Po złożeniu silniki są w pełni testowane, co pozwala potwierdzić osiągi specjalnie dostosowane do rynku kolejowego.
Remonty w połowie okresu eksploatacji dostosowane są do wymagań klienta, na przykład przenoszą nieplanowane prace konserwacyjne do planowanego programu konserwacji, co zmniejsza koszty cyklu życia i zwiększa czas sprawności wyposażenia kolejowego klienta.
Przegląd silnika obejmuje:
- Demontaż, czyszczenie, kwalifikacja podzespołów i kontrola
- Montaż podzespołów
- Testowanie dynamometryczne, finalne „powlekanie” i malowanie oraz ostateczna kontrola
Części i materiały eksploatacyjne
Części Cummins nie tylko są zgodne z oryginalną specyfikacją silnika. Cummins uwzględnia najnowsze osiągnięcia w zakresie materiałów, projektowania podzespołów i technik produkcji. Części Cummins wykraczają poza oryginalne specyfikacje, zapewniając wydajność, która wykracza ponad oczekiwania. Jest to korzyść,jaką można otrzymać tylko od Cummins.
Dostępność części kolejowych jest równie ważna jak ich jakość. Oprócz ogromnych magazynów Cummins Europe, Cummins Distribution Europe jest obsługiwana przez jedno z większych centrów dystrybucji części (PDC), Cummins Global Logistics (CGL). Położone w Belgii CGL ma dostęp do praktycznie każdej części do ponad 8 milionów silników Cummins.
- Zakres mocy: 37 – 3281 kW (49 – 4400 KM)
- Zasilanie podziemne & urządzenia do górnictwa powierzchniowego
Od zamontowania silnika w pierwszej koparce z silnikiem diesla w 1926, Cummins dostarczył branży górniczej niezawodne rozwiązania energetyczne, które są w stanie wykonać każde zadanie we wszystkich warunkach w Europie, od 2000 metrów pod powierzchnią do otwartych kopalniach kopalni w kole podbiegunowym.
Silniki Cummins do zastosowań w maszynach górniczych zapewniają moc znamionową od 37 kW (49 KM) do 3281 kW (4400 KM), z pojemnością od 15 do 95 litrów. Obecnie produkty firmy Cummins można znaleźć w różnych urządzeniach górniczych na całym świecie, w tym:
- Ciężarówki transportowe
- Koparkach
- Ładowarki kołowe
- Ciężarówki dla górnictwa
- Ładowarki podziemne (LHDs)
- Podziemne urządzenia użytkowe
- Wiertarki podziemne
- Ciężarówki podziemne
- Wiertła do otworów wybuchowych
- Kruszarki
- Wiertarki powierzchniowe
- Wiertła do eksploracji
Ekspertyza techniczna Cummins w branży umożliwiła nam opracowanie kluczowych technologii, mogących dostarczyć rzeczywistą wartość dla klienta Cummins z branży górniczej, przez zapewnienie wysokiego współczynnika pracy bez przestojów w trudnych warunkach i obniżenie kosztów operacyjnych w przeliczeniu na tonę.
Stage V
W kwietniu 2016 roku firma Cummins wprowadziła ultra-czyste silniki nowej generacji, mające na celu sprostanie przepisom Unii Europejskiej Stage V dotyczącym emisji, obowiązującym od 2019 roku w sektorze budownictwa, górnictwa i urządzeń do transportu materiałów. Aby uzyskać najnowsze informacje na temat Stage V, odwiedź stronę internetową Cummins.
Górnictwo podziemne – zakres silnika
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
QSF2.8 | 37 – 55 kW | 199 – 300 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
F3.8 | 55 – 129 kW | 500 – 620 Nm | Stage V |
QSF3.8 | 55 – 97 kW | 376 – 488 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
B4.5 | 90 – 149 kW | 500 – 781 Nm | Stage V |
QSB4.5 | 90 – 129 kW | 470 – 705 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
B6.7 | 116 – 243 kW | 881 – 1375 Nm | Stage V |
QSB6.7 | 109 -231 kW | 1030 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
L9 | 209 – 321 kW | 1847 Nm | Stage V |
QSL9 | 186 – 298 kW | 1627 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
X12 | 250 – 383 kW | 1695 – 2305 Nm | Stage V |
QSG12 | 250 – 382 kW | 2305 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
X15 | 336 – 503 kW | 2305 – 2779 Nm | Stage V |
QSX15 | 336 – 503 kW | 2237 – 2779 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSK19 | 377 – 597 kW | 1593 – 2755 Nm |
Górnictwo powierzchniowe – zakres silnika
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Poziom emisji |
---|---|---|---|
X15 | 336 – 503 kW | 2305 – 2779 Nm | Stage V |
QSX15 | 336 – 503 kW | 2237 – 2779 Nm | Tier 4 Final / Stage IV |
QSK19 | 377 – 597 kW | 1593 – 2755 Nm | Tier 2 / Stage II |
QSK23 | 567 – 708 kW | 3255 – 3928 Nm | Tier 2 / Stage II |
QST30 | 567 – 1119 kW | 2440 – 6612 Nm | Tier 2 / Stage II |
K38 / K1500E | 690 -1081 kW | 4095 – 5595 Nm | |
QSK38 | 810 – 940 kW | 4869 – 5235 Nm | |
QSK45 | 895 – 1491 kW | 5999 – 7871 Nm | Tier 2 / Stage II |
QSK50 | 1109 – 1491 kW | Tier 4 Final / Stage V | |
K50 / K2000E | 1193 – 1491 kW | 5966 – 7864 Nm | |
QSK60 | 1398 – 2125 kW | 8364 – 11218 Nm | Tier 4 Final / Stage V |
QSK78 | 2610 kW | 13771 Nm | |
QSK95 | 2237 – 3803 kW | Tier 2 / Stage II |
Opcje Premium
CENTINEL™ – system zarządzania olejem, który obejmuje całe wyposażenie pracujące do 4 000 godzin pomiędzy przeglądami serwisowymi; eliminuje lub wydłuża okresy wymiany oleju przez spalanie zużytego oleju i zastąpienie go czystym olejem
- Dostępny jako zestaw części zamiennych do silników z serii Cummins K (KTA19, KTA38, KTA50)
- Instalowany jako opcja fabryczna w silnikach z serii MCRS Cummins Quantum (QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95)
ELIMINATOR™ – samooczyszczający się system filtracyjny, który zastępuje wszystkie filtry jednorazowe w silniku, zmniejszając koszty konserwacji systemu nawet o 90%.
- Dostępna w silnikach Cummins KTA38 i KTA50 i wszystkich silnikach Cummins QSK MCRS (QSK19, QSK38, QSK50, QSK60, QSK95)
- Połączenie pełnego przepływu i układu wirówkowego, obejmujące stały rdzeń ze stali nierdzewnej, który eliminuje potrzebę stosowania jednorazowych filtrów oleju.
Odbudowy silników o dużej mocy
Firma Cummins Europe posiada kompleksowy program odbudowy silników o dużej mocy dla silników Diesla od 19-60 litrów do zastosowań górniczych. Silniki Cummins o dużej mocy mogą być odbudowywane w europejskich centrach serwisowych silników o dużej mocy mieszczących się w Wielkiej Brytanii, Turcji i Niemczech. Serwis Cummins dedykowany silnikom wysokiej mocy jest dogodnie zlokalizowany oraz w pełni wyposażony we wszystkie niezbędne narzędzia diagnostyczne.
Cummins oferuje różne opcje przebudowy dostosowane do wymagań klienta. Wyszkoleni i wykwalifikowani technicy, korzystajacy z najnowszych narzędzi i procesów zdefiniowanych przez Cummins, mogą prowadzić remonty i naprawy. Po ponownym złożeniu, silniki są w pełni przetestowane, co potwierdzają osiągi, dedykowane w zastosowaniach górniczych.
Repowers
Zwiększenie mocy stwarza doskonałą okazję dla operatorów górniczych i właścicieli urządzeń do zastąpienia istniejących lub przestarzałych silników, ale pozwalające zachować maszyny i urządzenia górnicze. Cummins zapewnia pełną gamę nowych silników repowerd, specyficznych dla różnych zastosowań górniczych. Cummins, doświadczony na rynku wtórnym i zespoły inżynieryjne mogą zapewnić operatorom górniczym i właścicielom floty kompletny i kompleksowy pakiet REpower, który maksymalizuje cykl życiowy sprzętu, spełniając jednocześnie obecne i przyszłe przepisy dotyczące emisji spalin.
Silniki zastępczy
Firma Cummins Europe posiada silniki obrotowe o dużej mocy, aby zminimalizować przestoje u klientów. Silnik zastępczy można zainstalować w ciągu 24 godzin, pomagając klientowi zminimalizować czas przestoju i zmaksymalizować zyski. Aby uzyskać więcej informacji skontaktuj się z Cummins
Części i materiały eksploatacyjne
Części Cummins nie tylko są zgodne z oryginalną specyfikacją silnika. Cummins uwzględnia najnowsze osiągnięcia w zakresie materiałów, projektowania podzespołów i technik produkcji. Części Cummins wykraczają poza oryginalne specyfikacje, zapewniając wydajność, która wykracza ponad oczekiwania. Jest to korzyść,jaką można otrzymać tylko od Cummins.
Dostępność części do urządzeń górniczych jest równie ważna jak ich jakość. Obok własnych rozległych zasobów Cummins Europe, Cummins jest wspierany przez jeden z największych centrów dystrybucji części Cummins. Znajduje się w Belgii, centrum ma dostęp do praktycznie każdej części do ponad 8 000 000 Cummins silników.
Kontakt
Sprzedaż i serwis
Krzysztof Konkol
Specjalista ds. Serwisu | Service Specialist
Mobile: +48 538 978 555
E-mail: krzysztof.konkol@botatechnik.pl
Dariusz Dawicki
Marketing & Sales Manager
Mobile: +48 660 484 126
E-mail: dariusz.dawicki@botatechnik.pl
Części zamienne
Przemysław Pietras
Specjalista ds. logistyki
Mobile: +48 539 537 633